OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten, Landstingsarkivet
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Landstingsarkivet i Sörmland sköter samordningen av arkivvården inom Landstinget Sörmland. Landstingsarkivet arbetar med alla verksamheter inom landstinget och ansvarar för övergripande strategiska arkivfrågor och tillsyn. Landstinget Sörmland har, tillsammans med åtta andra landsting också ett elektroniskt arkiv (R7e-arkiv).
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbeta med systemförvaltningsfrågor rörande e-arkivet samt arbeta i förvaltningsorganisationen för R7e-arkiv.
Medverka i arbetet med att arkivera Landstinget Sörmlands elektroniska information i e-arkivet.
Tillsammans med andra i arbetsgruppen ansvara för den dagliga arkivverksamheten.
Ge stöd och utbildning till Landstinget Sörmlands medarbetare i förvaltningsfrågor som rör arkiv- och dokumenthantering.
Vara med och utforma strategier för en hållbar och långsiktig dokumenthantering för Landstinget Sörmland.
Vara delaktig i framtagandet av verksamhetsbaserad arkivredovisning för Landstinget Sörmland.
Ta emot förfrågningar, ta fram, sekretesspröva och skicka ut kopior på arkiverade allmänna handlingar
Din kompetens
För tjänsten krävs att du har:
en relevant akademisk examen där arkivvetenskap 40 p eller 60 hp ingår
goda kunskaper om regelverket kring offentlighet och sekretess
erfarenhet av verksamhetsbaserad arkivredovisning
god IT-kompetens liksom goda kunskaper om aktuella standarder avseende elektronisk handlingar
B-körkort då resor förekommer i tjänsten
goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av e-arkiv
erfarenhet av att utreda frågor om bevarande och gallring av information i IT-system
har arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvården.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du har:
en utpräglad ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter
en god samarbetsförmåga, ett prestigelöst förhållningssätt och att du trivs att arbeta med andra i grupp
ett stort engagemang och god förmåga att arbeta självständigt utifrån givna uppdrag
en förmåga att snabbt förstå sammanhang i olika verksamheter och ha ett helhetsperspektiv
en god kommunikativ förmåga och förmåga att på ett lättillgängligt sätt uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat, heltid under ca två år.
Placeringsort är Nyköping.
Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Arkivchef Tobias Lundberg, 0155-24 50 98, tobias.lundberg@dll.se
Arkivarie Ann-Katrin Flood, 0155-24 71 57, ann-katrin.flood@dll.se.
Facklig företrädare nås via vxl 0155-24 50 00.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-09-11.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till anställningsintervjuer innan ansökningstiden har gått ut.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10