Arkivarie med IT-kompetens sökes till Stockholm

Arkivarie med IT-kompetens sökes till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du studerat arkivvetenskap och har mycket god kännedom om arkivregler enligt olika författningar? Är du tillgänglig för ett uppdrag med start i februari? Då är denna tjänst för dig.

Om uppdraget

Kunden som är verksam inom vård- och omsorgsfrågor söker just nu en arkivarie med IT-kompetens som ska arbeta med e-arkivering och digitalisering. Uppdraget är på heltid och under perioden 7 februari till och med 17 juni med möjlighet till upp till sex månaders förlängning under 2022. Ytterligare förlängning under 2023 kan bli aktuellt. Placering i Stockholm. Distansarbete kan förekomma.

Dina arbetsuppgifter

Omfattningen för denna tjänst är uppskattad till ca 50% arbete med införande av e-arkiv och ca 50% arbete med bevarandestrategi och bevarandeplaner samt kartläggning och beskrivning av handlingstyper. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara stöd i planering och införande av e-arkiv samt kunskapsstöd till projektledare. Du kommer även att färdigställa utkast i enlighet med gällande författningar samt för relevanta system. Vidare kommer arbetet innebär färdigställande eller påbörjade utkast till kartläggning av handlingstyper. Arbetet kräver att du har mycket god kännedom om arkivregler enligt författningar, e-Sams arbete, DIGG:s rekommendationer på området samt tillämpliga standarder såsom OAIS SS-ISO 14721:2012 och ISO 30300 och 30301 samt Riksarkivets författningsgemensamma specifikationer. Som person är du strukturerad och noggrann. Du är stresstålig och självständig i ditt arbete.

Dina kvalifikationer

- akademisk utbildning minst motsvarande 60 hp/40 p i arkivvetenskap
- erfarenhet från de senaste tre åren av självständigt arbetat med liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet
- flytande i svenska i både tal och skrift
- goda kunskaper inom MS Office
- kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
- kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
- kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2022-02-01.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Gräns Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 1 februari 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Expert inom området arkivering

Expert inom området arkivering

12 november 2024

6 november 2024

Projektledare till KTH - Stockholm

Projektledare till KTH - Stockholm

16 september 2024