OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsarkivet är Sveriges ledande arkiv. Vi är navet som stöder Stockholms stad i att ligga främst när det gäller tillgänglig och öppen information om hela sin verksamhet. Vi gör historien angelägen och relevant så att stockholmare kan skapa sin egen och hela stadens framtid. Våra tjänster är moderna och tillgängliga. Vår attityd är utåtriktad och användarorienterad.
Stadsarkivet strävar ständigt efter att i samverkan med stadens verksamheter utveckla stadens informationshantering.
Vi gör detta med ett tydligt kund- och effektivitetsfokus. Stadsarkivet ansvarar för e-arkiv Stockholm, där alltmer av stadens gemensamma information lagras, långtidssäkras och görs tillgänglig. Vi har också fått uppdraget att leda införandet av ett stadsgemensamt ärendehanteringssystem.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten som arkivarie med processansvar är placerad i verksamhetsområde Publicera.
Du kommer att tillhöra ett team på ca 10 personer som alla på heltid eller del av sin tjänst arbetar med stadens e-arkiv, e-arkiv Stockholm. E-arkivets olika processer leds av processansvariga. Du kommer att ansvara för e-arkivets mottagningsprocess. I det ansvaret ligger att utveckla processen i samarbete med övriga i teamet, och att leda det arbete som sker inom processen med anslutningar och digitala leveranser till e-arkivet. Du kommer själv även att arbeta som projektledare där du kommer att leda arbete med anslutningar av verksamhetssystem och digitala leveranser. Tjänsten innefattar inte personalansvar.
Tjänsten innebär också att du kommer att vara involverad i samt vara med och utveckla Stadsarkivets arbete med tillsyn och rådgivning. Du kommer att arbeta med rådgivning gentemot kommunala myndigheter och bolag, samt delta i inspektioner.
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:
- Fil. kand-examen med minst 60 poäng Arkivvetenskap (Bolognamodellen, dvs motsvarande två terminers heltidsstudier).
- Minst tre års arbetslivserfarenhet som arkivarie
- Kunskap om digital informationshantering
Meriterande:
- Erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete inom arkiv – och informationshantering
- Erfarenhet av arbete med e-arkiv
- Erfarenhet av processledning
- Erfarenhet av projektledning
För att lyckas och trivas i rollen söker vi dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och är van vid att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god förmåga att ta egna initiativ och du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med en vilja att hjälpa och stötta andra. Du är duktig på att etablera goda relationer inom och utanför organisationen och är van att arbeta med parallella uppgifter samtidigt. Som person är du intresserad av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete samt självständigt driva arbetet framåt och leverera överenskomna resultat i tid.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen på Kungsklippan 6, Kungsholmen. Läs mer om vår verksamhet på www.stockholm.se och ring gärna om du vill veta mer.
Vi vill ha din ansökan senast 26 oktober 2018.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs om Stadsarkivet på vår hemsida:
www.stockholm.se/stadsarkivet
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Johanna Lidén
08-508 28 294
Biträdande avdelningschef Agneta Geschwind
08-508 28 251
Förvaltningschef Lennart Ploom
08-508 28 345
HR-konsult Eliana Hjelm
08-508 117 23
Erik Benedicto, Avdelningschef
0850828400
Karolina Johansson, HR-konsult
0850811727
Susanna Uppling
08-508 28 346
Erik Benedicto, Avdelningschef
08 508 28 400
Karolina Johansson, HR- konsult
08 508 11 727
Matilda Ekström, avdelningschef
08 50828327