Arkivarie med registratorserfarenhet

Arbetsbeskrivning

Arkivarie med registratorserfarenhet till Enheten för diarium och arkiv

Vi söker en serviceinriktad, strukturerad och noggrann arkivarie med erfarenhet av att ha arbetat som registrator.

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en tvådelad tjänst, 50% arkivarie och 50% registrator.

Som arkivarie kommer du att delta i enhetens arkivgrupp där ni gemensamt deltar aktivt i det dagliga arbetet med insortering, ordnande och förtecknandet av arkivhandlingar. Under 2019 kommer två projekt påbörjas, det ena är av e-arkiv och det andra är framtagandet av en processbaserad dokumenthanteringsplan.

Som registrator kommer du att digitalisera och diarieföra inkomna handlingar samt hantera myndighetens ärendeflöde. I arbetet ingår även att kvalitetsgranska registreringar, sekretesspröva och lämna ut handlingar till allmänheten.

Du kommer att verka som stöd till verksamheterna i processer som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling.

Vårt arbetssätt bygger på samarbete och kommunikation och vårt utvecklings- och förbättringsarbete genomförs både i större och mindre grupper som tar fram förbättringsförslag. Du kommer att verka som stöd till verksamheterna i processer som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling.

Enheten har 20 medarbetare och är en av sex enheter vid avdelningen för rättsliga frågor.

Du ska ha


• minst gymnasieutbildning
• minst något års erfarenhet av att arbeta som arkivarie och registrator
• minst två års erfarenhet från offentlig verksamhet
• erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystem exempelvis Platina eller likvärdiga system
• mycket god kunskap om och praktisk erfarenhet av offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
• god kommunikations- och samarbetsförmåga
• god kompetens i digitalt arbetssätt och datorvana
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö

Det är mycket meriterande med praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling och meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer eller motsvarande. Det är mycket meriterande med erfarenhet av att medverka i framtagandet av dokumenthanteringsplan. Det är även mycket meriterande om du har deltagit vid införandet av ett e-arkiv.

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi kommer att fästa avgörande vikt vid dina personliga egenskaper likaväl som vi vill att du ska känna att vi är ett bra val för dig. 

Du ska vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Ansökan

Ansök senast: 2019-01-10

Referensnummer: 112-54475-2018

Övrigt

Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Alla medarbetare sitter i en ändamålsenlig och öppen kontorslösning. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.

Vi planerar att genomföra intervjuer vecka 3 – 4.

Provanställning kan bli aktuell.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.


Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 480 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 december 2018

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024