OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en arkivarie med koll på den digitala utvecklingen? Har du en modern syn på hanteringen av dokument och information i en offentlig organisation för att leva upp till lagar och förordningar? Då ska du söka tjänsten som arkivarie/registrator hos Mölndalsbostäder.
Rollen som arkivarie och registrator är delvis ny och du kommer ha stor möjlighet att påverka rollen och arkivfrågorna i bolaget.
OM UPPDRAGET
Som arkivarie och registrator ansvarar du för den strategiska utvecklingen, och den operativa driften, av arkiv och diarium. Du kommer arbeta aktivt för att bidra till utveckling och effektivisering av arkiv- och informationshanteringen med hjälp av digital teknik och vårt diariesystem Visma Ciceron.
Du kommer ha ett stort eget ansvar och vi förväntar oss att du är van vid att arbeta både strategiskt och operativt för att skapa bestående resultat. Ditt arbete ska bidra till att utveckla och förenkla vår verksamhet när det gäller hanteringen av dokument och arkiv. Det gör du i nära samverkan med övriga organisationen och Mölndals Stad.
I rollen ingår bland annat
ansvar för att upprätthålla dokumenthanteringsplan och andra styrande dokument och policys.
effektiviseringsarbete för arkiv- och informationshanteringen enligt gällande lagar och förordningar.
arbete med de befintliga arkiven – utifrån beskriven dokumenthanteringsplan och stadens långtidsarkiv.
ansvar för att organisationen har tillräcklig kunskap inom de lagar och krav som finns gällande diarie- och arkivhantering, tex genom utbildningsinsatser eller information på intranät.
löpande registrering och gallring av handlingar.
att vara bolagets dataskyddsombud med GDPR ansvar.
OM DIG
Då både vi och Mölndals stad går mot digital hantering av såväl dokument som information behöver du ha mycket god förståelse för de möjligheter som den digitala tekniken erbjuder. Du behöver också ha förmågan att nyttja dessa möjligheter på ett rättssäkert sätt. Du har även lätt för att förstå processer och är van att sätta dig in i, och bidra till utvecklingen, av arbetssätt.
Du har en naturlig fallenhet för att kommunicera och samarbeta samtidigt som du är prestigelös och gärna delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter. Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har både erfarenhet och vana av att fatta självständiga beslut i frågor som rör ditt ansvarsområde.
Du har relevant teoretisk bakgrund, gärna eftergymnasial utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, och har arbetat i en liknande roll i minst tre år. Har du även erfarenhet av Visma Ciceron och myndigheters dokumenthantering i Microsoft 365 är det ett stort mervärde som du kan tillföra oss.
ANSÖKAN OCH KONTAKTPERSON
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) och du rapporterar till ekonomichefen. Du kommer att ha din arbetsplats på Häradsgatan 1, nära Mölndals innerstad.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi intervjuar löpande, ansök redan idag, eller senast den 10 december, genom jobbet.se.
Har du några frågor kontakta gärna:
Henrik Lyréus, ekonomichef 031-7208419, henrik.lyreus@molndalsbostader.se
Ulf Bergh, facklig företrädare Unionen 031-7208432, ulf.bergh@molndalsbostader.se
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare annonsering.
Krav
Du har relevant teoretisk bakgrund, gärna eftergymnasial utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, och har arbetat i en liknande roll i minst tre år.
Meriterande
Har du erfarenhet av Visma Ciceron och myndigheters dokumenthantering i Microsoft 365 är det ett stort mervärde som du kan tillföra oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalansvarig Annette Andersson
031-7208451
0739108402
Ulf Bergh
073 910 84 61
Personalansvarig Annette Andersson
031-7208451
0739108402
Ulf Bergh
031-720 84 32
Clas Lindroth
073 910 84 83