OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av verksamheterna Strategisk planering, Mark och exploatering, Fastighet, Allmän plats med park, gata och trafik, Vatten och avlopp, Måltidsservice samt Stab. På förvaltningen jobbar ungefär 400 personer och vi har ett nära samarbete inom förvaltningen och med andra förvaltningar som jobbar med den fysiska och tekniska samhällsutvecklingen för kommunen. Vi satsar på gemensamma personalfrämjande aktiviteter som skapar en god stämning mellan medarbetarna på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en hållbar och väl fungerande vardag nu och i framtiden för Enköpingsborna.
I din nya roll blir du en del av förvaltningens verksamhetsstöd som arbetar på staben. Här har vi olika spetskompetenser men arbetar tillsammans som ett team.
ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen på samhällsbyggnadsförvaltningen är du en viktig medspelare i samhällsbyggnadsprocessen. Du kommer främst att arbeta med att implementera vår nya informationshanteringsplan och få ordning i våra arkiv, där det finns det många spännande saker att ta tag i.
Du kommer också att tillsammans med vår registrator och nämndsekreterare arbeta med diariet, skanna, registrera, avsluta och arkivera ärenden.
Vi söker dig som har utomordentligt god administrativ förmåga samt tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig administration. Arbetet förutsätter att du är en van användare av ärendehanteringssystem samt e-arkiv och att du även har goda kunskaper om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.
Detta är en projektanställning på 6 månader.
KVALIFIKATIONER
För den här tjänsten krävs att du har:
- relevant högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller administration eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
- god förmåga att uttrycka dig på svenska
- god teoretisk kunskap om offentlighets- och sekretesslagen
- erfarenhet av att arbeta i diariesystem, vi använder W3D3
Erfarenhet som arkivarie eller registrator är meriterande. Har du erfarenhet av lagstiftning inom offentlig upphandling (LOU) är det också en fördel.
Du bör också ha god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar.
Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt.
Du har lätt för att samarbeta och har ett välutvecklat sinne för service.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter"
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71