OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av arbete som arkivarie, praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet samt har möjlighet att arbeta två dagar i veckan? Då kan du vara den vi söker.
Som arkivarie hos vår kund kan arbetet bestå av att ordna och förteckna arkiv, framställa arkivredovisning samt ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Dina främsta arbetsuppgifter kan komma att bestå av:
- Ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar (allmänna handlingar).
- Framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser.
- Ordna och förteckna arkiv.
- Framställa arkivredovisning.
- Bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras.
- Delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.
Arbetstider
Du kommer att arbeta på plats hos kund 2 dagar i veckan till och med Mars. Vi ser gärna att du har möjlighet att starta omgående. Arbetstider är 08-17 med möjlighet till viss flexibilitet gällande arbetstider samt distansarbete.
Kvalifikationer
För att lyckas på detta uppdrag krävs det att du har kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar. Goda kunskaper i MS Office eller liknande samt erfarenhet av en liknande roll är ett krav. Vidare krävs det att du är en social person som uppskattar att strukturera, planerar och självständigt få ditt arbete att gå framåt. Du är flexibel och sätter dig snabbt in i nya rutiner och arbetsuppgifter. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har som lägst avslutad gymnasieexamen.
Starkt meriterande är om du har arbetat i och har kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista dag för ansökan är 2020-12-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044