OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNINGEN Vill du bli vår nya medarbetare vid kommunarkivet? I kommunarkivet finns kommunens historia bevarad i original från mitten av 1800-talet. Det finns kommunala protokoll, skrivelser, avtal, ritningar, klasslistor och mycket annat. Kommunstyrelsens kansli är en ny enhet inom Kommunledningsförvaltningen där kommunarkivet tillsammans med nämndadministration och jurister är organiserade. Du har minst 60 p i arkiv ?och informationskunskap. I ditt nya jobb ska du bland annat ge råd och stöd till nämnder och förvaltningar i olika arkivfrågor. Det kan vara upprättande av dokumenthanteringsplaner, inventera, gallra, vårda och förteckna handlingar, utöva tillsyn, hålla handlingar tillgängliga och verka för att kommunens arkivmaterial levandegörs. Vi förutsätter att du har - ett positivt bemötande - är engagerad - förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt - lätt för att skapa och utveckla nya relationer - ansvarsfull och kvalitetsmedveten - har en god förmåga att planera och organisera arbetet Vi erbjuder dig - flexibel arbetstid - en timmes friskvård på arbetstid i veckan - bidrag till friskvård Östersunds kommun har som mål att öka mångfalden. Vi värdesätter den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.