OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en nyexad arkivarie som vill skaffa dig erfarenhet? Eller kanske en erfaren arkivarie på jakt efter nya utmaningar? Sök då detta uppdrag idag!
Vi letar just nu efter en arkivarie för uppdrag hos vår kund inom offentlig verksamhet med trevliga lokaler på Gärdet. Tillträde ska ske omgående och uppdraget förväntas pågå till 2018-12-31.
Verksamheten är i gång med att avveckla sitt nuvarande IT-system och din roll som arkivarie är att säkerställa att arkiveringen av information sker enligt regelverkens krav. Du kommer också arbeta med att kontrollera informationsuttag, arkivera och förvalta dessa samt vid förfrågningar lämna ut information.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten så har du viss erfarenhet av arbete med arkivering, exempelvis från en praktikperiod under studier och känner därmed till arkivregelverk och sekretesslagstiftning. Detta har även gett dig kunskaper i att ordna och förteckna enligt allmänna arkivschemat samt processbaserad arkivredovisning.
Följande krav ställs på din profil:
• Genomförd arkivutbildning på högskolenivå med minst 60 hp (40p äldre betygsättning) i arkivvetenskap
• Svenskt medborgarskap
• God datavana
Det är meriterande om du arbetat inom offentlig verksamhet tidigare.
Vi tror att rätt person för denna roll är energisk och flexibel samt har förmågan att ta egna initiativ. Du är prestationsorienterad i ditt arbetssätt och levererar på utsatt tid. Din kommunikativa förmåga är god och du kan ta och följa instruktioner. Vidare är du trygg i dig själv och trivs med att arbeta enskilt såväl som i grupp.
Låter uppdraget intressant för dig? Ansök redan idag då urval sker löpande!
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!
Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902