OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad arkivarie som vill arbeta på en myndighet med ett aktuellt samhällsuppdrag? Skulle du beskriva dig själv som noggrann, ansvarstagande och självgående i ditt arbete? Vi söker en person som ska driva utvecklingen av myndighetens arkivbildning och ansvara för institutets arkiv och registratur – läs vidare för att ta reda på om det är du!
Om tjänsten
På Perido söker vi nu en arkivarie till vår kund; en svensk myndighet som är ett forsknings- och kunskapsförmedlingsinstitut. Dom har i uppdrag att främja och bedriva vetenskaplig forskning samt främja samarbete och kontakter mellan forskare. Institutet har 33 medarbetare och har sitt kontor i vacker miljö i Uppsala.
Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie kommer du att ingå i enheten för Förvaltning och verksamhetsutveckling och dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av löpande hantering av myndighetens arkiv och registratur, att ge råd och stöd i frågor kring arkiv/registratur och informationshantering, samt att stödja, kontrollera och administrera olika dokumenthanteringsprocesser. Du kommer även att arbeta med frågor kopplade till informationssäkerhet och dataskyddsförordningen och vara myndighetens dataskyddsombud.
Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Registrering och distribuering av inkommande handlingar.
Utlämnanden av allmänna handlingar.
Gallring, förteckning och förvaltning av verksamhetsarkivet.
Framtagande av styrdokument och handledningar för dokumenthantering.
Tolka och tillämpa arkivföreskrifter.
Ingå i arbetsgrupp för digitalisering.
Bidra till organisationens arbete kring informationssäkerhet.
Medverka till att utveckla arkiv- och registraturfunktionen.
Vid behov kan även andra arbetsuppgifter som enheten ansvarar för förekomma.
Dina egenskaper
Vi ser att du som söker är en erfaren registrator med god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftningen samt dataskyddsförordningen. Du brinner för ditt yrke, är trygg i dig själv, har hög integritet och ett flexibelt förhållningssätt. Vidare fordras att du är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam i ditt arbete och vi ser att du har god samarbetsförmåga och trivs i en internationellt präglad och flerspråkig arbetsmiljö.
Låter detta spännande? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varm välkommen med den redan idag!
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning med minst 60hp/40p arkiv- och informationsvetenskap
God kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftningen samt dataskyddsförordningen
Mycket god digital kompetens
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både svenska och engelska
Plus i kanten:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig/statlig verksamhet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader. Tillträde 2020-12-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32005 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu