OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Institutionen för pedagogik och didaktik. Sista ansökningsdag: 2022-03-23.
Institutionen för pedagogik och didaktik bedriver undervisning för närmare 8000 studenter räknat i personer varje år och har idag ca 160 medarbetare, ett hundratal forskare/lärare, drygt 40 doktorander samt 30 administratörer.
Institutionen erbjuder utbildning på både grund- och avancerad nivå samt forskarutbildning i pedagogik. Vi erbjuder en bred palett av utbildningar, bland annat studie- och yrkesvägledarprogrammet, PAO- programmet och Yrkeslärarprogrammet. Vi ger också flera kurser inom den utbildningsvetenskapliga kärnan som ingår i lärarutbildningen. På avancerad nivå utbildar vi rektorer inom rektorsprogrammet och vi har flera mastersprogram varav ett internationellt program på engelska med studenter från hela världen. Centrum för universitetslärarutbildningen (CeUL) som bedriver kompetensutbildning för universitetslärare har också sin hemvist vid institutionen.
Arbetsuppgifter
Vi är i en övergång till ett alltmer digitalt arkiv och söker dig som kan stötta vår institution i detta viktiga arbete. Som arkivarie ansvarar du för att följa upp och uppdatera dokumenthanteringsplanen och institutionens arkivförteckning och arkivbeskrivning. I samarbete med berörda lärare, forskare och administratörer bedömer du befintlig material ansvarar sedan för att ordna analoga handlingar, gallra enligt gällande föreskrifter, och infoga arkivhandlingar i centrala arkivet och administrera leveranser av äldre handlingar till centrala arkivet. Du fortsätter uppbyggnaden av de digitala arkivet och är kontaktperson gentemot centrala arkivet och förvaltningen i frågor som rör diariet och arkivet. Du tar även fram, förbättrar och implementerar rutiner, processer och strategier för vårt digitala långtidsbevarande.
Du är väl insatt i de regelverk som vi arbetar efter, till exempel när det gäller offentlighetsprincipen och hanterar utlämning av allmänna handlingar med beaktande av de juridiska aspekterna och behovet av sekretessprövning. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, helst examen, inom arkivvetenskap eller dokumenterad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig samt minst några års erfarenhet av arkivarbete, såväl traditionell arkivering samt e-arkiv. Erfarenhet av att ha arbetat inom statlig myndighet, gärna högskola, och erfarenhet av vårt systemstöd W3D3 är starkt meriterande.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad på ett år med möjlighet till förlägning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, administrativ chef Claudia Hakanen, tfn 08-1207 6650, claudia.hakanen@edu.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.