OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering.
Vi fortsätter att växa och därför söker vi dig som är erfaren arkivarie och nyfiken på digitalisering!
Om rollen Som arkivarie hos oss arbetar du i kunduppdrag som innebär ett mycket varierande arbete med uppgifter inom arkiv och digital informationsförvaltning. Det förekommer exempelvis arbetsuppgifter som att ordna och förteckna, genomföra gallringsutredningar, revidering och framtagande av informationshanteringsplaner, se över kundens arkiv- och registratorsfunktion samt komma med effektivisering- och förbättringsförslag och ibland även att hålla utbildningar inom området. Som konsult har du en rådgivande roll och stöttar kunderna i olika frågor och bidrar även med strategiskt arbete.
Du kommer att ingå i vårt konsultteam inom Informationshantering Sydväst som idag består av 8 medarbetare.
Denna roll är placerad i Göteborg och du arbetar på plats hos kunden med möjlighet att arbeta hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär.
Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. (minst 60 hp)
Minst 3 års erfarenhet av praktiskt och strategiskt arbete i arkivarieyrket
God kommunikativ förmåga och relationsskapande
God vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, e-arkiv eller liknande
Svenska flytande i tal och skrift
Personliga förmågor Vi söker dig som är strukturerad och har lätt för att kommunicera. Du har även förmåga att arbeta självständigt och har en känsla för service samt tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel, vilket är viktigt i en omväxlande arbetsmiljö.
Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egna arbetstid utifrån kundens behov.
Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback.
AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta paloma.carroza@arkivit.se.
Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Göteborg
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Jacobson
0760-51 05 84
Mattias Djupdahl
0760 – 51 95 48
Mine Alghazi Jacobson
0736 45 46 45
Mine Alghazi Jacobson
0736-454645
Mine Alghazi Jacobson
0736 – 45 46 45
Emelie Bacci
Emelie Bacci
0760-51 05 83
Amanda Johansson
0760-510016