OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du arkivarie och vill vara med och utveckla Finansinspektionens informationshantering?
Om jobbet
Som arkivarie på FI arbetar du både med analog och digital information. Du kommer ha ansvar för såväl myndighetens pappersarkiv som utveckling av våra processer för arkivering av digital information och införande av e-arkiv. Ditt uppdrag kräver att du har en hög kommunikativ förmåga, är driven och framåt och kan fungera som en länk mellan arkiv, IT och verksamhet. I uppdraget ingår arkivarieuppgifter som exempelvis ansvar för informationsredovisning, utbildningar, gallringsutredningar samt kravställning vid inköp, utveckling och avveckling av system. Du ska vara med och utveckla och implementera effektiva arbetssätt för digital informationshantering och digitalt bevarande.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå
• har flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll
• uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet från arbete med e-arkiv, implementering av system såsom e-arkiv eller dokument- och ärendehanteringssystem
• är uppdaterad inom verksamhetsområdet och har god kännedom om regelverk, standarder och praxis
Om dig
I det här jobbet behöver du
• vara självgående, analytisk och framåtblickande
• planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• bidra till ett gott samarbete
• agera och ta beslut när det behövs
FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.
På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.
Bra att veta
Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.
På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/
En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.
Sök jobbet
Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis.
Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.
Anställningsform:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Omfattning:
Heltid
Kontaktperson:
För information om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström, therese.thunstrom@jeffersonwells.se, 0730 62 33 72.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef för Dokumentation Kristian Gunnfors, 08-408 980 57
Sista ansökningsdag:
2022-10-03
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström
Therese Thunström
+46730623372