OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Arkivarie till avdelningen för Gemensam service i Östersund Försäkringskassans dokumenthanteringsteam innehåller en grupp arkivarier som arbetar med att leda arbetet med arkiv- och dokumenthanteringsfrågor inom Försäkringskassan.Vi ska nu utöka vår grupp med en arkivarie som i huvudsak kommer att arbeta med inriktning mot Försäkringskassans digitala informationshantering.Arbetsuppgifter Arbetet innebär bland annat att leda arbetet med digitala informationsfrågor och elektronisk arkivering inom Försäkringskassan.Du kommer bland annat att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor inom Försäkringskassan, delta i utvecklingsprojekt som sakkunnig inom området och bevaka utvecklingen i omvärlden.Formell kompetens[ Du ska ha en akademisk examen inom med minst 40 poäng arkivvetenskap där systemvetenskap eller motsvarande har ingått.Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete med liknande arbetsuppgifter. Kompetensprofil Vi söker dig som är noggrann, utvecklingsbenägen, flexibel och utåtriktad.Du har förmågan att kunna planera och organisera.Arbetet ställer höga krav på din förmåga att kommunicera och informera och att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.Övrigt Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde omgående.Körkort är en fördel. Fackliga representanter är för SACO-S Sören Teljevik tel. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan till Försäkringskassan arbetar aktivt för en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökande oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.