Arkivarie till Karlstads Energi AB och Karlstads Bostads AB

Arkivarie till Karlstads Energi AB och Karlstads Bostads AB

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Karlstads Energi AB brinner för att göra Karlstad ljusare, varmare och renare. Vi levererar el och värme till mer än 45 000 kunder. På Karlstads Energi ansvarar vi också för renhållningen i kommunen. Bland våra 160 medarbetare finns många olika kompetenser, till exempel underhåll och drift, projektledning och miljökunskap. Karlstads Energi AB är ett helägt kommunalt bolag som omsätter cirka niohundra miljoner kronor varje år.

Fastighetsenheten är en enhet under Supportavdelningen som arbetar med förvaltning och utveckling av Karlstads Energis fastigheter. Enheten ansvarar för fastigheternas skal samt dess funktioner såsom VS, ventilation och el.

Arkivarie till Karlstads Energi AB och Karlstads Bostads AB.

Karlstads Energi AB ägs av Karlstads kommun och erbjuder produkter och tjänster som gör det enklare att leva ett mer hållbart liv. 14 av medarbetarna på Karlstads Energi AB arbetar på avdelning stab med redovisning, inköp, IT, fastighet, stabskommunikation samt arkiv och diarie. Karlstads Bostads AB äger och förvaltar cirka 7 500 lägenheter och lokaler i Karlstad. Deras avdelning verksamhetsstöd har idag 9 medarbetare fördelade på ekonomi, IT, verksamhetsutveckling, administration samt arkiv och diarie. De står inför många spännande utmaningar under de närmaste åren och behöver din hjälp i ett intressant och utvecklande arbete.

Din roll

Karlstads Energi AB och Karlstads Bostads AB söker nu gemensamt en arkivarie som även kommer att hantera bolagens diarier. Arbetets omfattning kommer att vara 50 % på respektive bolag och du har goda möjligheter att påverka och utveckla arbetet med arkivhantering på bolagen.

I rollen som arkivarie ska du vara sakkunnig i arkivfrågor och bevaka samt genomföra de förändringar som behövs för bolagen inom detta område. Du kommer även att arbeta med bolagens dokumenthanteringsplaner och uppdatera till ny klassificeringsstruktur, utreda, ordna, vårda och förteckna arkivhandlingar samt utföra traditionellt arkivariearbete. Diariehanteringen omfattar bland annat att hantera inkommande handlingar och begäran om utlämnande av allmänna handlingar. I rollen ingår också att utbilda medarbetare i dokument- och arkivhantering samt offentlighet och sekretess. Du kommer även att ha kontakter med kommunen centralt inom rollens områden.

Kvalifikationer

• Akademisk examen där arkivvetenskap ingår med minst 60hp (40hp enligt gamla poängsystemet) eller annan likvärdig utbildning alternativt flera års arbetslivserfarenhet inom arkivhantering.
• God kunskap om offentlighet och sekretess, arkivlagen samt arkivredovisning.
• Erfarenhet inom arkivhantering

Meriterande

• Erfarenhet som arkivarie i kommunal eller statlig verksamhet

Vi söker dig som är drivande, strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du är duktig på att jobba systematiskt och du kan självständigt och effektivt planera och organisera ditt arbete utifrån verksamheternas behov. Att dela med dig av din kunskap är en självklarhet för dig och du formulerar dig väl såväl muntligen som skriftligen. Du har lätt för att samarbeta med andra och skapar goda relationer på arbetsplatsen. Din digitala kompetens är god och du är väl insatt i IT-relaterad dokumenthantering.

Låter detta som ej tjänst för dig? Varmt välkommen med dig ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Övrigt

Det här är ett bemanningsuppdrag på heltid där du anställs som konsult hos Qtym men arbetar på uppdrag hos Karlstads Energi och KBAB. Det är uttalat att Karlstads Energi AB och KBAB har för avsikt att erbjuda dig en anställning hos dem efter sex månader förutsatt att samarbetet fungerat bra.

Placering: Karlstad.

Sista ansökningsdag är 27 januari 2023.

Vid frågor kontakta bemanningsansvarig Felicia Olsson, 070-5668877 alternativt felicia.olsson@qtym.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024

19 december 2024

Arkivarie

Arkivarie

19 december 2024