OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Arkivarie till Konkurrensverket
Söker du en utvecklande roll i en spännande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad? Vill du arbeta med komplexa frågar inom informationsförvaltning och utvecklas i en både stimulerande och trevlig arbetsmiljö? Hos oss på Konkurrensverket får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla medborgare och välkomnas till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetens och samverkan.
Som arkivarie har du en viktig roll och ingår i enheten för verksjuridik och internationella frågor.
Ansvarsområden
Som arkivarie ansvarar du tillsammans med en kollega för hantering av myndighetens allmänna handlingar (registrering, arkivering, gallring och kvalitetssäkring) samt löpande stöd och service till resten av verksamheten. Tillsammans med juristassistenterna är du i många fall första ingången till Konkurrensverket och vägleder och besvarar frågor utifrån ditt uppdrag.
Myndigheten implementerade ett nytt ärendehanteringssystem (W3D3) under 2021 och i ditt arbete bidrar du till att finslipa arbetssätt och rutiner inom informationsförvaltningen. Under 2024 har vi för avsikt att påbörja övergången till e-arkiv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera Konkurrensverkets allmänna handlingar (registrera och arkivera)
Informera och ge råd till Konkurrensverkets medarbetare
Ge service till allmänheten, myndigheter, företag m fl
Bidra med din kompetens vid utveckling av stödsystem och e-arkiv
Enheten för verksjuridik och internationella frågor består av medarbetare i olika roller; verksjurister, internationella samordnare, assistent och vaktmästeri, registratur och juristassistenter, samt även en oberoende granskare av beslut inom konkurrenstillsyn. Samtliga medarbetare arbetar inom sina områden i nära samverkan med myndighetens övriga enheter.
Kvalifikationer
Den vi söker har:
Relevant utbildning inom arkiv och informationsvetenskap eller annan utbildning som Konkurrensverket bedömer som likvärdig
Erfarenhet av att arbeta med informationshantering inom offentlig förvaltning i roller som arkivarie och/eller registrator
Goda kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess
Intresse för att medverka i utvecklingen av våra systemstöd; diarie- och dokumenthanteringssystem, samt e-arkiv
God förmåga att uttrycka sig väl och pedagogiskt på svenska, i både tal och skrift
Förmåga att läsa och förstå engelsk text
Vi ser den som meriterande om du även har:
Erfarenhet av att arbeta i en tillsynsmyndighet
Vana av att medverka i verksamhetsutveckling och förbättringsarbete
Teknisk förståelse och gediget intresse för digitaliseringsfrågor
Erfarenhet av att arbeta med implementering av e-arkiv
Som person är du trygg, positiv och prestigelös. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor. Du är noggrann i ditt arbete, har ett strukturerat arbetssätt och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att ta egna initiativ, prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om företaget
Konkurrensverket
Om Konkurrensverket
Konkurrensverkets uppdrag är att arbeta för en effektiv konkurrens i privat och offentlig verksamhet till nytta för konsumenterna. Vi arbetar också för en effektiv offentlig upphandling till nytta för allmänheten och marknadens aktörer. Vår vision är ”Välfärd genom väl fungerande marknader”.
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Hos oss får du som medarbetare möjlighet att bidra och utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor och med intellektuellt stimulerande arbetsuppgifter. Vi arbetar i trevliga och nyrenoverade lokaler vid Skanstull i Stockholm.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2024-02-12
I den här rekryteringen samarbetar Konkurrensverket med Randstad. Kontakta gärna Lotta Carlsson på 073 075 23 25 för mer information om rekryteringsprocessen.
För övriga frågor kontakta rekryterande chef Sara Bratberg, chef för enheten för verksjuridik och internationella frågor på 08-700 16 00.
Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST) som nås på 08-700 16 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044