OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning inom arkivvetenskap och arbetslivserfarenhet inom arkiv?Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en arkivarie/dokumentcontroller till ett fastighetsbolag i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och pågår minst 6 månader framåt. Tjänsten är på heltid och du utgår från kundens lokaler i centrala Göteborg.Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie/dokumentcontroller arbetar du strategiskt och operativt för att se till att diarieföring, ärende- och dokumenthantering, arkiv, informationssäkerhet och personuppgiftshantering följer gällande lagstiftning och föreskrifter samt underlättar för återsökning. Exempelvis arbetare du med att:
Upprätta, implementera, uppdatera och hjälpa till att tolka styrande dokument rörande allmänna handlingar och arkiv
Upprätta interna anvisningar och rutiner och hålla utbildningar kring dokumenthantering
Löpande utbilda organisationen och hantera introduktioner av nya medarbetare
Bevaka att gällande bestämmelser om skrivmateriel och digital lagring följs
Stötta registrator och arbeta strategiskt med diariet
Vara samordnare vid komplicerade utlämnanden av allmänna handlingar
Stötta registrator vid hantering av utlämnanden av allmänna handlingar
Tillse bevakning semestermejlen
Hantera diariet vid registrators frånvaro
Ha verksamhetsansvar för diarieföring
Medverka vid införande av nya IT-system och IT-rutiner
Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning arkivvetenskap 40p (60hp) eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Ciceron, Visual Arkiv)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
Kunskap i standarder inom arkivområdet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27 september 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson