OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhet Socialtjänst Vi förstärker socialförvaltningens dokument och fakturacentral med en arkivarie som kommer att ha ett särskilt ansvar för registret samt arkiveringsfrågor. På socialförvaltningens mottagningssektion arbetar assistenter, socialsekreterare och vaktmästare och den leds av en sektionschef. Mottagningssektionen ska ge allmänheten ett kvalificerat mottagande med information, råd och stöd samt, utifrån den enskildes behov, en professionell hänvisning. Sektionens registerfunktion svarar för intern administrativ service såsom diariefunktion, socialregister, fakturahantering och ekonomiadministration för försörjningsstöd. Registret sorterar och hanterar socialförvaltningens inkommande post. Det fungerar även som reception med telefon- och besöksservice. Receptionen ger service åt andra förvaltningar än socialförvaltningen. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du kommer att ha ansvar för att hela socialförvaltningens dokument och fakturacentral sköts enligt gällande lagstiftning. Handlingar som hör till socialförvaltningens område ska insorteras, arkiveras och gallras. Du ska arbeta med att skapa rutiner och riktlinjer för arkivet. Du ska också utbilda socialförvaltningens personal i arkivhantering och annat som rör ditt arbetsområde. Du kommer även att arbeta med mottagningssektionens övriga förekommande uppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad arkivarie eller har annan likvärdig utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Arbetet som arkivarie kräver att du har förmågan att arbeta självständigt, systematiskt och strukturerat, samtidigt som du måste ha förmågan att kunna samarbeta. Du ska vara väl förtrogen med lagstiftningen inom området. Du ska ha en god servicekänsla och god social kompetens samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Jämställdhet Då vi har en majoritet av kvinnliga medarbetare ser vi gärna manliga sökande.