OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du modet att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer?
Avdelningen stab på socialförvaltningen söker en person till ett härligt gäng utvecklingsorienterade medarbetare som befinner sig på en inspirerande förändringsresa.
Socialförvaltningen söker nu en arkivarie till en nyinrättad tjänst för att tillsammans med kollegor i staben och myndighetsavdelningen utveckla och säkerställa en rättssäker hantering i och kring ärenden för de Vallentunabor som är kunder hos oss. Detta genom att övergripande i förvaltningen ansvara för dokument-, akt-, och arkivhantering vilket innebär både operativt och strategiskt arbete inom området. Arbetet kräver därav ett stort intresse för och erfarenheter av arkivering.
ARBETSUPPGIFTER
• Samordna och ansvara för arkivorganisationen på socialförvaltningen
• Säkerställa rättssäker akt- och arkivhantering
• Samverka med kommunledningskontorets kansli och arkivarie
• Upprätta och hålla i utbildningar inom ramen för arkivlagstiftning
• Genomföra och samordna gallring
• Upprätta och genomföra utbildningar inom området
• Posthantering
• Aktupplägg
• Diverse förekommande arbetsuppgifter inom ramen för dokument-, akt-, och arkivhantering.
• Diverse förekommande administrativa arbetsuppgifter
KVALIFIKATIONER
Akademisk examen med inriktning mot arkiv och förvaltningsrätt/arkiv eller motsvarande inriktning. Meriterande erfarenheter:
• Mycket goda arkivkunskaper
• Kunskaper inom kommunalrätt och sekretess
• Erfarenheter från offentlig sektor företrädesvis inom socialtjänsten
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• God kännedom om regelsystem inom offentlig förvaltning, samt väl förtrogen gällande lagar och föreskrifter inom området
PERSONLIGA EGENSKAPER
• Strukturerad
• Ansvarstagande
• Självgående
• Trygg
• Kommunikativ
• God förmåga att utbilda och sprida kunskap
För arbetet krävs en mycket god förmåga i svenska språket i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper ses som en merit.
INFORMATION
Tillträde snarast möjligt. Intervjuer kommer att hållas löpande. Vi tillämpar individuell lönesättning och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
För ytterligare info kontakta Peter Thornberg, chef för verksamhetsstöd, Socialförvaltningens stab, tel. 08-587 850 94 eller peter.thornberg@vallentuna.se
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2018-12-07. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.
Socialförvaltningen består av cirka 500 medarbetare med uppdraget att arbeta förebyggande och stödjande inom så väl socialtjänst som vård och omsorg. Verksamheten består av trygga arbetsgrupper med hjälpsamma kollegor och stöttande chef. Inom Socialförvaltningen har du som medarbetare stor frihet och förtroende att utöva ditt arbete samt möjligheten att utveckla din roll.
Vallentuna kommun vågar testa! Vi har som ambition att ligga i framkant när det gäller digitalisering, arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en central roll i utvecklingsarbetet. Dina professionella och hjälpsamma kollegor stöttar dig samtidigt som dina coachande chefer ger dig frihet, tid, förtroende och mandat att utveckla både ditt arbete och din roll med kvalitet. I Vallentuna kan du kombinera en attraktiv miljö med ett meningsfullt jobb – här har du möjligheten att vara med och skapa något nytt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27