OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat, eller arbetar idag som arkivarie på en statlig myndighet med siktet inställt på en ny utmaning inom området? Då kan detta vara tjänsten för dig! Till en statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu efter en erfaren arkivarie som ska vara behjälplig vid en stor flytt av handlingar. Handlingar som ska byta verksamhetsplats innefattar bland annat diverse pappershandlingar, kartor/ritningar, mikroficher och affischer samt audiovisuella handlingar. Därmed är det av yttersta vikt att arkivarien har erfarenhet av dessa typer av handlingar och kan vara med och utföra nylokaliseringen på bästa möjliga vis.
För den här tjänsten kommer du bli anställd av Randstad och uthyrd som konsult till en statlig myndighet. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Arkivarien kommer i huvudsak att arbeta med att ordna och förteckna arkiv enligt allmänna arkivschemat, göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras inför att myndigheten ska överlämna handlingarna till Riksarkivet. Du kommer bland annat att;
- Ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar (allmänna handlingar)
- Arbeta med framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser
- Ordna och förteckna arkiv
- Framställa arkivredovisning
- Utföra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras
- Delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet
Arbetstider
Heltid, måndag till fredag.
Kontorstider, på plats i Karlskrona.
Uppdragslängd 2021.09.01 – 2022.04.30. Chans till förlängning.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara ansvarstagande, lösningsorienterad och samarbetsvillig. I din roll är du strukturerad, resultatinriktad samt van att arbeta självständigt och utföra ditt arbete med största noggrannhet.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du;
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
- Praktisk erfarenhet av liknande tjänst inom en offentlig verksamhet
- Mycket god erfarenhet av ordnande och förtecknande med allmänna arkivschemat
- Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
- God kännedom om tryckfrihetsförordningen, arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen samt Riksarkivets regelverk
- Hög servicenivå och ansvarstagande för uppdragets genomförande enligt överenskommelse med myndigheten
- God förmåga att självständigt prioritera samt ta initiativ till utveckling av aktiviteter
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift
- Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Mycket god samarbetsförmåga
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Erfarenhet krävs.
Ansökan
2021.07.31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044