OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Är du arkivarie och vill vara med och utveckla, förvalta och ta fram strategier för arkivområdet på en av Stockholms myndigheter. Då vill vi ge dig möjligheten att bidra med din kunskap. Vi behöver nu dig som har gedigen erfarenhet av arkiv- och dokumenthanteringsfrågor.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Genom bland annat detta uppdrag har vi nu en chans att tillsammans bidra med kunskap som skapar direkt värde för samhällsutvecklingen i stort.
Du som nyckelperson i denna rekrytering kommer att ha ansvar över arkivet på myndigheten vilket betyder att du kommer att omges av en miljö av värdefull kunskapsutveckling och förvaltningsprocesser. Du kommer att både ge och få förståelse för den kunskapsinsats som myndigheten står inför och behöver för ett hållbart samhälle. Vi tar vårt updrag på största allvar genom att hitta rätt person för denna organisation.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
• Ansvara för myndighetens arkivvård genom bland annat hålla ordning i arkivet och att hålla arkivförteckningen uppdaterad samt hålla andra typer av register aktuella, så som låneregister (utlån från arkivet).
• Löpande arkivering av fysiska akter.
• Ge registratorsfunktionen eller andra funktioner inom myndigheten råd och stöd i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor.
• Upprätthålla myndighetens arkivbeskrivning, säkerställa att arkivlokaler och arkivskåp uppfyller kraven enligt Riksarkivets föreskrifter, samt svara på Riksarkivets frågor om myndighetens arkiv.
• Förbereda inför och verkställa gallring av fysiska handlingar enligt lokala gallringsbeslut.
• Löpande se över och revidera myndighetens gallringsbeslut, speciellt vid nya RA-FS.
• Förbereda leverans av fysiska akter till Riksarkivet.
• Uppdatera myndighetens arkivrutin och ge information till medarbetare om arkivering.
• Förvalta och vid behov ta fram nya strategier samt stöd- och styrdokument inom arkiv- och dokumenthanteringsområdet.
• Bidra med arkivariekompetens för att planera, genomföra och följa upp projekt avseende arkiv.
• Löpande analysera omvärlden (omvärldsbevakning) och rapportera till myndighetens utveckling som avser arkivområdet.
Krav för tjänsten
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års. arbetslivserfarenhet som arkivarie och praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet.
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, m.fl.).
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.
Meriterande krav för tjänsten
• Erfarenhet från motsvarande arbete i offentlig verksamhet eller annan verksamhet som bedöms ha givit motsvarande erfarenhet under minst 12 månader.
• Erfarenhet av arbete i Visual Arkiv.
• Erfarenhet av att ha tagit fram, implementerat eller förvaltat klassificeringsstruktur med underliggande processer enligt förskrifter (RA-FS 2008:4).
• Erfarenhet av att ha arbetat med olika strategiska arkivfrågor via att ta fram beslutsunderlag, föredra dessa och genomföra implementering av fattade beslut.
Vi söker dig med förmågan att
• Bidra till ett gott samarbete.
• Vara noggrann i ditt arbete.
• Våga ta Initiativ.
• Kunna anpassa din kommunikaion mot olika målgrupper.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med den 10 januari till och med den 15 juni 2022. Därefter finns det möjlighet till förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så tveka inte att kontakta oss.
Hoppas vi ses!