OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du arkivarie och vill utveckla, utbilda och guida andra inom arkivarbetet? Vi behöver nu dig som har gedigen erfarenhet av arkiv- och dokumenthanteringsfrågor till en av våra attraktiva myndigheter i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu en duktig arkivarie till en svensk statlig förvaltningsmyndighet.
I myndighetens uppdrag ingår det att främja och samordna arbetet för en god förvaltningskultur i staten. Myndigheten kan också initiera förstudier inom hela sitt ansvarsområde som underlag för sin instruktionsenliga uppgift att lämna förslag på utredningar, utvärderingar och uppföljningar som kan genomföras.
Myndighetens samtliga anställda (cirka 75 personer) är placerade i Stockholm. Myndigheten är indelad i fem (5) enheter varav fyra (4) är utredningsenheter och en (1) enhet för verksamhetsstöd.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Arbeta med kvalitetssäkring
Bistå registrator i arbetet med arkivrelaterade frågor
Hantera frågor från andra myndigheter (t.ex. Riksarkivet) m.m
Utbilda registrator i viss arkivering
Framtagning av riktlinjer, styrdokument och liknande
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på deltid enligt överenskommelse och pågår preliminärt från och med 2022-01-28 till och med ca 12 månader framåt.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-01-28. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så tveka inte att kontakta oss.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen