OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som arbeta som arkivarie på en samhällsviktig myndighet? Har du relevant utbildning och arbetslivserfarenhet? Då kan detta vara något för dig! Just nu söker vi en duktig arkivarie till en statlig myndighet i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu erbjuder vi dig en möjlighet att arbeta som arkivarie hos en statlig myndighet i Stockholm. I rollen som arkivarie kommer du att arbeta med en avgränsad mängd ärenden och handlingar. I uppgifterna ingår att göra en lättare registervård och kvalitetssäkring, bl.a. genom att kontrollera handlingar och ärenden i ärendehanteringssystemet, och vid behov komplettera med uppgifter om de saknas. Stänga ärenden och arkivera handlingar i det fysiska arkivet ingår också i arbetet.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar (allmänna handlingar)
framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser
ordna och förteckna arkiv
framställa arkivredovisning
göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras
delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.
Krav för tjänsten
arkivvetenskaplig utbildning och examen
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om ärendehanteringssystem (gärna Platina)
god kännedom om lagar och förordningar på arkivområdet och OSL
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår fr.o.m. 1 februari till och med 30 juni 2023. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Kista.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-12-12. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen