OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad arkivarie som vill arbeta på en myndighet med ett aktuellt samhällsuppdrag? Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen av myndighetens arkivbildning och ansvara för institutets arkiv och registratur. Som arkivarie/dataskyddsombud kommer du att ingå i enheten för Förvaltning och verksamhetsutveckling. Enheten ansvarar för uppgifter inom ekonomi, IT, dokumenthantering, upphandling, lokaler och inventarier. Till enhetens ansvar hör även arbete med informationssäkerhet och digital verksamhetsutveckling.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som arkivarie/dataskyddsombud kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå i löpande hantering av myndighetens arkiv och registratur, att ge råd och stöd i frågor kring arkiv/registratur och informationshantering, samt även att stödja, kontrollera och administrera olika dokumenthanteringsprocesser. Du kommer att arbeta med frågor kopplade till informationssäkerhet och dataskyddsförordningen och vara myndighetens dataskyddsombud. Du kommer därtill att vara delaktig i att utforma strategier och planer för en hållbar och långsiktig informationsförsörjning utifrån gällande regelverk. Det omfattar bland annat att förvalta och utveckla myndighetens verksamhetsbaserade arkivredovisning.
I arbetsuppgifter ingår bland annat:
Registrering och distribuering av inkommande handlingar
Utlämnanden av allmänna handlingar
Gallring, förteckning och förvaltning av verksamhetsarkivet
Framtagande av styrdokument och handledningar för dokumenthantering
Tolka och tillämpa arkivföreskrifter
Ingå i arbetsgrupp för digitalisering
Bidra till organisationens arbete kring informationssäkerhet
Medverka till att utveckla arkiv- och registraturfunktionen
Vid behov kan även andra arbetsuppgifter som enheten ansvarar för ingå
Arbetstider
Arbetet är på heltid och förlagt vardagar dagtid. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning. Du har god kunskap om arkiv- och offentlighetslagstiftningen och dataskyddsförordningen, samt har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig verksamhet. Det är viktigt med mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du besitter även mycket god digital kompetens. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du noggrann, ansvarstagande och du ska kunna arbeta strukturerat och självständigt. Du ska ha en god känsla för service och intresse att arbeta i en verksamhetsstödjande funktion. Du ska ha god samarbetsförmåga och trivas i en internationellt präglad och flerspråkig arbetsmiljö.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Meriterande med erfarenhet inom statlig verksamhet.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast 2021-11-11.
För information: Agnes Bernström, Konsultchef, agnes.bernstrom@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044