OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
• Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!
VÄLKOMMEN TILL OSS!
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för Kulturförvaltningens registratur och arkiv. Du stödjer så långt det är möjligt ett effektivt arbetssätt genom digital informationshantering.
Som Kulturförvaltningens arkivarie kommer du att arbeta med att upprätta och implementera förvaltningens processbaserade informationsplan, ordna och förteckna arkiv, söka efter och lämna ut allmänna handlingar, stötta verksamheterna i deras arkivering samt verka för en arkivhantering som uppfyller lagkraven.
Som Kulturförvaltningens huvudregistrator ansvarar du för den löpande hanteringen av dagligen inkommande och upprättade handlingar. Det löpande arbetet med registrering av inkomna handlingar är en stor del av tjänsten. Klassificering av ärenden och diarieföring utförs i ärende- och dokumenthanteringssystemet Evolution. Du arbetar för att det ska vara lätt att göra rätt för dina kollegor som du löpande stödjer och ger råd till i diarieföringsfrågor samt i användning av diariesystemet. Du har också till uppgift att ge information och internutbildning om diarieföring samt att delta i utvecklingen av kommunens informationshantering.
Du får stort eget ansvar men har nära samverkan med kompetenta kollegor i ett öppet och trivsamt klimat.
KVALIFIKATIONER
Utbildning - Meriterande
Högskoleutbildning i arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Erfarenhet - Meriterande
• Erfarenhet av arbete med arkivfrågor, att läsa arkivförteckning och att arbeta i arkivlokal
• Erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete med och kunskaper i regelverket kring informationssäkerhet
Kunskap - Meriterande
• God kunskap gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet inklusive goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen
• God datorvana och kunskaper i Office-paketet (vi arbetar i Office365)
• Goda IT- och systemkunskaper i övrigt
• Goda kunskaper inom personuppgiftsbehandling och GDPR
01. Strukturerad (målmedvetenhet) - Krav
Arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
10. Samarbetsorienterad (vänlighet) - Krav
Anpassar sig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
07. Relationsskapande (extraversion) - Meriterande
Tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer.
ÖVRIGT
Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Marija Filipovic
0418-47 05 78