OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete i arkiv och/eller studerar arkivvetenskap? Är du mycket noggrann och kvalitetsmedveten? En verksamhet inom Stockholm stad söker efter en engagerad arkivassistent, är det dig de söker? Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en arkivassistent till vår kund, en verksamhet inom Stockholm stad. Stockholms stad är Sveriges största kommun och hemstad för över 980 000 stockholmare. Varje dag arbetar medarbetarna för att ge stockholmarna bra service utifrån beslut i kommunfullmäktige, nämnder och bolagsstyrelser. Tjänsten är belägen i södra Stockholm, arbetet sker på plats på kontoret mellan kl. 8 och 16:30.
Dina arbetsuppgifter
Som arkivassistent kommer du att arbeta i förvaltningens arkiv och tillhörande aktexpedition samt i personalarkivet. Arbetsuppgifterna för rollen innebär att du kommer att få arbeta med att hålla förvaltningens arkiv ordnade enligt gällande lagar och riktlinjer. Du kommer även att arbeta med att skapa akter, bevaka och sortera in handlingar, regelbundet rensa och arkivera samt se till att det hålls god ordning i arkiven. Arbetet i arkiven är stundtals fysiskt ansträngande och det förekommer dagligen lyft av akter och arkivboxar till och från hyllor. Rollen innebär många kontakter inom förvaltningens verksamheter, även med andra förvaltningar vid rekvirering och överföring av personalakter.
Dina egenskaper
Som arkivassistent har du stor kontroll över ditt dagliga arbete, det är därför viktigt att du är självständig och självgående. Samtidigt är det en serviceroll som kräver samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad. Det finns tydliga rutiner för hanteringen av allmänna handlingar och av dig krävs att du kan arbeta strukturerat och har integritet och gott omdöme. För att det ska bli rätt i alla led, måste du också vara mycket noggrann och kvalitetsmedveten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna roll!
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Du ska ha erfarenhet av arbete med arkiv
Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt
Goda datorkunskaper
Kvalifikationer:
Erfarenhet av arbete med arkiv eller dokumenthantering i offentlig förvaltning
Meriterande om du har genomfört eller påbörjat studier inom arkivvetenskap
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med mitten på augusti. Start 1 maj.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34506 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.