Arkivarieassistent, visstid

Arkivarieassistent, visstid

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med förteckningsarbete och älskar ordning och reda?

IVO söker nu en arkivarieassistent för att jobba med att ordna myndighetens arkiv och bidra till att handlingar hanteras korrekt från vid arkivläggning. Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling med framåtanda och en spännande möjlighet att vara med på vår resa mot digitalisering och modern informationsstrukturering, samtidigt som vi förvaltar och bevarar vårt fysiska arkiv.

Arkivfunktionen finns placerad på IVO:s rättsenhet som är direkt underställd generaldirektören. Arkivfunktionen har därmed en mycket central plats på myndigheten med närhet till juridiken.

Arbetsuppgifter

Du vårdar och ordnar det material som ska bevaras och bistår arkivarie i förteckningsarbetet. Det blir även din uppgift att vara behjälplig med att plocka fram material som efterfrågas ur arkivet. Arbetet kan också komma att omfatta arkivläggning i samband med avslut av ärenden.

Du som söker är strukturerad, självständig, initiativrik och flexibel. Det är viktigt att du är serviceinriktad och att du har god förmåga att planera ditt eget arbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av att arbeta med arkivhandlingar och förteckningsarbete i offentlig, gärna statlig förvaltning. Du har goda kunskaper i svenska och motsvarande goda i engelska i såväl tal som skrift. Meriterande är att du tidigare har jobbat i Dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360 och förteckningsprogrammet Klara.

Vi söker dig med hög integritet som planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har vilja och intresse att hjälpa andra.

Anställningen är en allmän visstidsanställning på sex månader på heltid. Start så snart som möjligt med placering i Stockholm.

Hur du ansöker

Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 30 maj 2022. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://www.ivo.se/
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 30 maj 2022

Besöksadress

Solnavägen 4
None

Postadress

Solnavägen 4
Stockholm, 10430

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024