OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arkivarien är organisatoriskt placerad på sektionen för Juridik och Upphandling inom Sjukhusservice. Sektionen består av tio personer vars huvuduppdrag är att ge administrativt stöd och service åt sjukhusledningen och de olika verksamheterna på Södersjukhuset. Vi erbjuder en arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter och god sammanhållning.
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår att ta ett helhetsgrepp och ansvar för sjukhusets informationshantering vilket bland annat innebär:
• upprätta rutiner för arkiv- och dokumenthantering och se till att dessa följs
• ansvara för övergången till verksamhetsbaserad informationsredovsning
• samarbeta med registratorsfunktionen i införandet av digital ärendehantering
• ansvara för arkivleveranser
• göra gallringsutredningar
• instruera och handleda sjukhusets lokala arkivredogörare
• vara sjukhusets kontaktperson gentemot arkivmyndigheten Landstingsarkivet
• medverka vid kravställning och implementering av nya system
• delta i arbetet med att avveckla system och arkivera digital information
• stödja sjukhusets journal- och arkivservicefunktion
• back up-funktion i förvaltningen och administrationen av Södersjukhusets del av landstingets elektroniska katalog EK
Arbetets karaktär ställer stora krav på självständighet, samarbets- och initiativförmåga samt god kommunikation. Ett aktivt deltagande i sjukhusets förbättringsprocesser är nödvändigt.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning 39,50 tim/vecka, flextid
Kvalifikationer:
Du har högskoleutbildning med för tjänsten relevanta ämnen eller har annan utbildning/erfarenhet som prövas likvärdig, goda kunskaper i och erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthanteringsfrågor. Du har erfarenhet av projektledning och/eller en god förmåga att leda.
Vi ser gärna att du även har goda IT-kunskaper samt intresse av att arbeta med IT-system. Högskolepoäng i data- och systemvetenskap och/eller arbetslivserfarenhet från arkivarbete i offentlig sektor och vårdsektorn är meriterande.
Då Stockholms läns landsting övergår till verksamhetsbaserad informationsredovisning 2019-01-01, är kunskaper och erfarenhet av sådan ett krav.
Personliga egenskaper:
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är serviceinriktad, utåtriktad och kan skapa goda relationer. Viktiga personliga egenskaper är prestigelöshet, flexibilitet och lyhördhet.
Information om tjänsten lämnas av:
Anita Bengtson, chef för sektion Juridik och Upphandling
Tel 08-616 14 94
Facklig företrädare:
Sverker Forsberg SACO tel 08-616 10 05
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander