Arkivarie/Registrator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Göteborg för framtiden? Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning, forskning med mera.

Vi är cirka 225 anställda och vårt kontor ligger i centrala Göteborg. Vår arbetsplats kännetecknas av öppenhet och en god stämning. Vi vill att de som arbetar här ska få växa och utvecklas genom intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Kom och anta utmaningen med oss, tillsammans bygger vi staden!



ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya arkivarie/registrator?

Fastighetskontoret har ett spännande uppdrag där en viktig roll är att samordna kommunens insatser på det boendesociala området. Boendeavdelningen har en central roll i detta arbete. Som Arkivarie/registrator kommer du att ansvara för boendeavdelningens arkiv och utföra ordnings- och förteckningsarbeten samt gallring. Arbetet innebär också att registrera inkommande ärenden till kommunalt bostadstillägg för funktionsnedsatta och bostadsanpassningsbidrag. Du kommer tillhöra enheten Kvalitet och Dokument som idag består utav sex medarbetare och en chef. Tillsammans med dina kollegor på enheten deltar du i övrigt förekommande uppgifter, t.ex. att utarbeta interna riktlinjer avseende arkiv- och dokumenthantering och utveckla och effektivisera arkiv- och dokumenthanteringen inom fastighetskontoret. Andra uppgifter kan vara allt ifrån att svara på frågor från allmänheten och media till posthantering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan likvärdig utbildning. För tjänsten krävs minst två års erfarenhet som arkivarie inom offentlig verksamhet. Vi ser att du har erfarenhet av diarieföring och digital dokumenthantering. Har du dessutom erfarenhet av processinriktad arkivredovisning är detta meriterande för tjänsten. Då jobbet innebär att kunna förstå och tolka äldre och moderna kommunala handlingar är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Tjänsten ställer krav på att du är självständig och noggrann i ditt sätt att arbeta. Du behöver vara lyhörd för verksamhetens behov och ha lätt för att samarbeta. För tjänsten krävs även att du på ett analytiskt sätt kan lösa uppgifter. Du har förmåga att planera och strukturera ditt arbete och prioritera arbetsuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Martha Sandoval
031-368 11 02
Ekonomichef Lena Thylén
031-368 10 13 (nåbar 1-15 augusti)
Rekryteringskonsult Lisa Mastalir

Rekryteringskonsult Karin Rudhag

Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Enhetschef Ambjörn Wångstedt

HR-specialist Miriam Åberg
031-368 12 24
Kvalitetschef Elisabeth Mårdbrink
031-368 12 05
Enhetschef Erik Gedeck
031-368 10 18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Fastighetskontoret Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 28 november 2016

Besöksadress

Postgatan 10
None

Postadress

Box 2258
Göteborg, 40314

Liknande jobb


20 september 2024

18 september 2024