OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du läst arkivvetenskap och har arbetat minst ett år som registrator vid en myndighet? Är du van vid att arbeta i Public 360 och är duktigt på att ordna och förteckna fysiskt arkiv? Då kan du vara den vi söker.
Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
Rättsavdelningen ansvarar för att tillhandahålla juridiskt stöd, myndighetens registratur och arkiv samt att utveckla och driva myndighetens regelstyrning. Rättsavdelningen ser även till att de regelverk och rutiner som myndigheten disponerar över är kostnadseffektiva och enkla för företag och medborgare. Enheten dokumenthantering och verksjuridik ansvarar för myndighetens registratur och arkiv samt för verksjuridiska frågor. Just nu söker vi två medarbetare som vill ingå i vårt team.
Om tjänsten
I rollen som arkivarie/registrator vid Tillväxtverket ingår att:
• Delta i förvaltningen av dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360
• Hantera löpande arkivering och förtecknande av avslutade ärenden och andra typer av handlingar som ska arkiveras i Stockholm
• Arbeta med utredningar, styrdokument, manualer, utbildningar och support med koppling till dokumenthantering
• Arbeta som registrator i registraturen
Ditt tjänstgöringsställe är Stockholm.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Minst 60 hp/40 p arkivvetenskap eller motsvarande
• Minst 1 års erfarenhet av arbete som registrator på myndighet
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Public 360
• Erfarenhet av att ordna och förteckna ett fysiskt arkiv
• Erfarenhet av att besvara inkommande förfrågningar och utlämnande av allmänna handlingar
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta med e-arkiv
• Erfarenhet av att ta fram styrdokument
• Erfarenhet av att hålla utbildningar
Som person söker vi dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och handlingskraftig. Vidare är du strukturerad och har förmåga att prioritera.
Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är en särskild visstidsanställning under perioden 2023-04-01 - 2023-12-31. Sista ansökningsdag är den 27 januari 2023.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef, Nadja Stålnacke, tfn 08-681 95 28. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Isabelle Lilja 08-681 91 48. Fackliga företrädare inom Saco Per-Olof Remmare 08-681 9492 och ST Emma Wahlberg 08-681 9310 alternativt via vår växel, 08 – 681 91 00. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.
Ärendenummer: Ä 2023-211
Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.