OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Polismyndigheten i Skåne ledigförklaras:
TRE LEDIGA TIDSBEGRÄNSADE ANSTÄLLNINGAR SOM ASSISTENT VID LÄNSPOLISMÄSTARENS STAB, ENHETEN FÖR INTERNT STÖD, SERVICESTÖD, DOKUMENTENHETEN
Verksamhetsbeskrivning
Polismyndigheten i Skåne har ca 3.000 anställda.Vid dokumentenheten, är vi 8 anställda.På enheten finns myndighetens centralarkiv och polisområde Malmös närarkiv.Dokument-enheten är lokaliserad till Porslingatan 6 i Malmö.
Arbetsuppgifter
In- och utsortering av handlingar, ordnande av arkiv, förtecknande av arkiv, upprättande av arkivbeskrivningar, kompletterande av arkivbildningsplaner, gallringsutredningar, registrering av handlingar, rådgivning och utbildning i dokument och arkivhantering samt andra vid ett stort arkiv förekommande arbetsuppgifter.Även postsortering, diarieföring i myndighetens allmänna diarium och mottagande av myndighetens elektroniska post ingår i arbetsuppgifterna.
Placeringsort
Du kommer att placeras i Malmö.
Utbildning/Erfarenhet
Dokumenterade kunskaper om och intresse för modern informationshantering, dokumenthantering och IT.Lämplig utbildning/ erfarenhet av diarieföring samt arkivarbete.Då tjänsten innehåller externa och interna kontakter är det viktigt att Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta.Inom Ditt ansvarsområde läggs även stor vikt vid noggrannhet, ordningssinne och effektivitet, samt att Du har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
Arbetet kräver att du har körkort, lägst *B****.
Upplysningar lämnas av tf.
Fackliga företrädare: