OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Falkenbergs kommuns administrativa avdelning, kanslienhet, söker en arkivassistent. Kanslienheten, som tillhör kommunstyrelseförvaltningen, består av kansli, arkiv, kommunjurist och webbstrateg. Kommunarkivet ansvarar för att ordna, registrera, vårda och tillgängliggöra kommunens arkivbestånd. Arkivets personal arbetar också med att utbilda och ge råd i frågor rörande arkiv- och dokumenthantering och arbetar med tillsyn gentemot förvaltningar och bolag. Arkivet hanterar förfrågningar från allmänheten, myndigheter och media liksom från kommunens egen organisation.
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära bland annat:
- Ta emot och ordna handlingar enligt gällande regelverk
- Förteckna i systemet Visual arkiv
- Sortera in akter och ritningar av olika slag
- Ta emot och hantera interna och externa beställningar av handlingar, ritningar och foton
- Flytt av handlingar
- Inventering och iordningställande av arkivdepåer
- Viss omvärldsbevakning i samarbete med arkivarien
Arbetet utförs i nära samarbete med övriga kollegor på enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som genomgått gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet.
Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete, arkivlagstiftning och har förtecknat i Visual arkiv tidigare.
Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Det är en förutsättning att du är noggrann, uthållig och serviceinriktad. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mustapha Radi
0346-885415
Mikael Paulsson
0346- 885267
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Miodrag ”Miki” Gocic
0346-885416
kanslichef Henrik Lundahl
kommunchef Rolf Landholm
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Håkan Gullberg
Kommunstyrelsens ordf Mari-Louise Wernersson
kommunchef Rolf Landholm
0346-88 61 36