ARKIVASSISTENT

Arbetsbeskrivning

Kammarrätten i Stockholm är en allmän förvaltningsdomstol och har cirka 210 anställda varav 170 är jurister. Domstolen prövar mål som överklagats dels från länsrätterna i Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Gotlands och Västmanlands län, dels från förvaltningsmyndigheter inom domkretsen. Domstolen är sedan den 31 mars 2006 även Migrationsöverdomstol. Kammarrättens lokaler är vackert och centralt belägna på Riddarholmen i Stockholm. Kammarrätten handlägger ca 600 måltyper varav skattemål, socialförsäkringsmål och migrationsmål är de vanligast förekommande. Arbetsuppgifter Arbetet består bl.a. av arkivläggning av akter, sökningar i ärendehanteringssystemet Vera, distribuering av domar och beslut samt sedvanligt ordnande av olika typer av handlingar. Vidare att ta emot beställningar och besvara frågor från allmänheten samt att ge service åt kammarrättens egen personal. I arkivet arbetar för närvarande en arkivarie och två arkivassistenter. Arbete på registratorskontoret kan förekomma. Önskvärda kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete som arkivassistent i statlig myndighet, gärna på domstol. Du har god datorvana och goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett krav och kan du dessutom andra språk är det en merit. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och du bör ha hög servicekänsla, god organisations- och initiativförmåga samt kan hantera stressiga situationer. Du har lätt för att samarbeta, är noggrann, har hög arbetskapacitet och är ansvarsfull. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Sammanfattning

Besöksadress

Box 2302
None

Postadress

Box 2302
Stockholm, 10317

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024