Arkivassistent

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Här pågår landets enskilt största VA-utbyggnad och vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till att vara en expansiv kommun i tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet när vi ska ta fram underlag för ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar.

Rollen som arkivassistent innebär att du tillsammans med kommunarkivairen ansvarar för det dagliga löpande arbetet i kommunarkivet. Du ska kunna underhålla, systematisera och förteckna inkomna handlingar till kommunarkivet. Du ska även ansvara för att hantera arkivleveranser till och från Värmdö kommuns kommunarkiv.

Du bistår allmänheten samt kommunens anställda genom att söka fram allmänna handlingar ur kommunens arkiv samt utför sekretessprövning innan utlämnande. Du ska i övrigt tillsammans med kommunarkivarien ge råd och stöd till kommunens verksamheter i arkivfrågor. Du ska bidra till enhetens utveckling genom att kunna stötta upp registraturen vid behov.

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet. Vi värdesätter egenskaper som att vara serviceinriktad, ordningsam och självgående. Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer krav på god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är även av vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda.

Kansli- och utredningsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet samt en utredarenhet. Du blir en av 17 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten, som utgörs av nämndsekreterare, registratorer, administratörer och arkivarie.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan senast den 27 februari 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, enhetschef vid nämndsekretariatet på telefonnummer 08-570 485 83. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun Gustavsberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • månadslön enl. ök.
  • Tillsvidare 100% Tillsvidare.
  • Publicerat: 13 februari 2019

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

30 oktober 2024