OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kammarrätten i Stockholm är en allmän förvaltningsdomstol och har cirka 210 anställda varav 170 är jurister. Domstolen handlägger ca 600 måltyper varav skattemål, socialförsäkringsmål och migrationsmål är de vanligast förekommande. Domstolen är även landets Migrationsöverdomstol. Kammarrättens lokaler är vackert och centralt belägna på Riddarholmen i Stockholm. Arbetsuppgifter Arbetet består bl.a. av arkivläggning av akter, sökningar i ärendehanteringssystemet Vera, distribuering av domar och beslut samt sedvanligt ordnande av olika typer av handlingar. Vidare att ta emot beställningar och besvara frågor från allmänheten samt att ge service åt kammarrättens egen personal. I arkivet arbetar för närvarande en arkivarie och två arkivassistenter. Arbete på registratorskontoret kan förekomma. Önskvärda kvalifikationer Vi söker dig som har arkivutbildning och tidigare erfarenhet från arbete som arkivassistent på domstol. Har du även erfarenhet av registratorsarbete inom statlig myndighet är det en merit. Du har god datorvana och goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett krav och kan du dessutom andra språk är det en merit.. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och du bör ha hög servicekänsla, god organisations- och initiativförmåga samt kan hantera stressiga situationer. Du har lätt för att samarbeta, är noggrann, har hög arbetskapacitet och är ansvarsfull. Domstolen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Anställningen är ett vikariat med tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.