OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad inom enheten Ärendeprocess som är en del av avdelningen för Verksamhetsstyrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även bland annat nämndsekreterare och ärendecontrollers.
Enheten för ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras.
I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning.
Vi söker nu en arkivassistent på 50% till ett tidsbegränsat uppdrag till den 31 december 2021. Arbetstiden ligger förlagd på måndag, onsdag och fredag. Arbetstiden kan förläggas helt till dessa dagar eller fördelas jämnt under fem arbetsdagar/vecka. Som arkivassistent på stadsbyggnadskontoret kommer du framförallt att hantera utlämnande av arkiverade bygglovhandlingar, men även andra löpande arbetsuppgifter såsom traditionellt arkivarbete i form av att ordna och förteckna handlingar (analoga och digitala).
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har gymnasieutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning. Studier i arkivvetenskap är meriterande. Om du har tidigare erfarenhet inom arkivområdet samt av kundarbete inom offentlig förvaltning där utlämnande av allmänna handlingar ingått ser vi det som meriterande.
För oss är det en självklarhet att arbeta strukturerat och välorganiserat. Därför är du noggrann och utför ditt arbete på ett ansvarsfullt sätt. Du har också hög social kompetens och god förmåga att samarbeta med andra. Som arkivassistent hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat.
ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.