OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden.
Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur.
På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 200 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat ett arbete för att bli HBTQ-certifierade. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund.
Du kommer organisatoriskt att ingå i vårt centraldiarium på Enheten för diarium och juridik.
Arbetsuppgifter
I rollen som arkivassistent kommer du att inventera, diarieföra, ordna och förteckna, gallra och arkivera handlingar.
Handlingarna är till största delen digitala i epostlådor, webb, intranät och på server. Även en del analogt material förekommer. Vi använder oss av Klara arkivredovisning och ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina.
Arbetet utförs enligt riktlinjer och i nära samarbete med arkivarie samt dialog med ansvarig handläggare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande om vi bedömer som likvärdig.
Du har lätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av arkivarbete och erfarenhet av offentlig förvaltning.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du har en god förmåga att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som person är du även strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt.
Anställningsvillkor
Denna tjänst är säkerhetsklassad, det innebär att du måste vara svensk medborgare och att registerkontroll kommer att göras vid en anställning.
Anställningsform: Visstidsanställning 8 månader
Omfattning: 100%
Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse
Diarienummer: 7492-2021
Senaste ansökningsdag: 2021-10-13
Intervjuer kommer att ske löpande.
Ansökan
För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem ReachMe. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,
Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79