OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Falkenbergs kommun, här får du möjlighet att jobba med det viktigste vi har, våra barn!
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är att ordna, sortera i akter, arkivera och gallra förvaltningens arkivmaterial. I ditt uppdrag arbetar du också med förvaltningens diarium. Mycket av arbetet bedrivs självständigt, men samtidigt i dialog med kollegor. Möjlighet finns också att vara involverad med att uppdatera förvaltningens dokumenthanteringsplan.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med kunskap och erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete och/eller diarieföring. Vi söker dig med som lägst gymnasieutbildning.
Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Det är en förutsättning att du är noggrann och uthållig. Du har också systemvana. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873). Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Arja Holmstedt-Svensson
0346-88 64 35
Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Kontorschef Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
Verksamhetsekonom Hillevi Petersson
0346-88 62 02
Verksamhetsekonom Malin Andersson
0346-88 64 07
Förvaltningsekonom Hillevi Petersson
0346-88 62 02
tf förvaltningschef Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
tf förvaltningschef Majlis Wolfhagen
Personalsekreterare Gunilla Johansson
0346-88 62 97