Arkivassistent sökes till Umeå omgående

Arkivassistent sökes till Umeå omgående

Arbetsbeskrivning

Har du minst ett års erfarenhet av arbete inom administration och kan arbeta noggrant och effektivt? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund i Umeå, som är en myndighet, söker nu en arkivassistent för ett kort heltidsuppdrag. Start för uppdraget är den 11 april, och uppdraget pågår i två månader fram till den 11 juni. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.

Allt arbete sker på plats i kundens lokaler och kan inte utföras hemifrån. Arbetet kan utföras under de tider som ärendesystemet är öppet och ordinarie personal finns på plats för frågor, det vill säga ca 7.30-16.30 på vardagar.

För att bli aktuell för detta uppdrag ska du genomföra en godkänd kreditupplysning via UC. Detta innebär att du inte kan ha exempelvis betalningsanmärkningar.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget består av att hantera handlingar i avslutade mål, och sortera in dessa i ordning i arkivet. Du kommer att bland annat arbeta med att söka information om avslutsår för ärenden, för att kunna sortera in dessa på rätt sätt i arkivet.

Arbetet är repetitivt och kräver att man är snabb på tangenterna. Arbetet innebär vissa lyft över axelhöjd vid insortering i arkivet och flytt av handlingar mellan förråd, vilket ställer vissa fysiska krav.

Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Grundläggande högskolebehörighet (avslutad gymnasieutbildning), alternativt minst ett (1) års erfarenhet av administrativt arbete

- Kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024