OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som arkivassistent på internservice
innebär att du är ansvarig för arkiven i Linköping och att arkivera handlingar i enlighet med gällande regelverk. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, har förmågan att planera din egen tid samt att du vågar ställa krav gentemot övriga verksamheten i arkivfrågor. Du förtecknar, återsöker och sorterar in akter samt gallrar handlingar. Dina arbetsuppgifter innebär även att eftersöka uppgifter i Skatteverkets olika system, lägga upp akter och avsluta ärenden samt ge rådgivning till övriga handläggare i arkivfrågor
I arbetet ingår också att delta i gruppens gemensamma arbete. Du är placerad vid en sektion med 12 medarbetare, där du tillsammans med dina kollegor arbetar med husansvar, säkerhet, inpassering, post, diarieföring och arkivering med tillhörande administration. I sektionens arbete ingår även hantering av tjänstebilar, arbetsplatsservice samt godshantering med tunga lyft.
Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning och en vidareutbildning inom arkivområdet alternativt flerårig aktuell erfarenhet av praktiskt arkivarbete
• har körkort för personbil
• har god datorvana
• har ordningssinne och är mycket noggrann
• kan ta egna initiativ, arbetar självständigt och är strukturerad
• är serviceinriktad och har en god kommunikationsförmåga
• är ansvarsfull och flexibel
• har god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av arkivarbete från en myndighet. Det är även meriterande om du har kunskaper om vårt förteckningsprogram Klara och om e-arkiv.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tidsbegränsad i sex månader med start omgående.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?