Arkivassistent till vår Planavdelning

Arkivassistent till vår Planavdelning

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

ARBETSUPPGIFTER
Studerar du på ett administrativt program med inriktning mot offentlig förvaltning eller liknande och söker ett extra jobb utöver dina studier?

På stadsbyggnadskontorets Planavdelning arbetar ca 100 personer inom planering, projektledning och projektstöd. Avdelningen består av fem detaljplaneenheter och en administrativ enhet.

Vi söker nu en arkivassistent på deltid (helst 50 procent, men vill du arbeta mer eller mindre kan det också vara aktuellt) som under en tidsbegränsad period kan stärka upp vår arbetsgrupp. Tjänsten är placerad på enheten Planstöd. Planstödsenheten ger stöd åt Planavdelningens övriga chefer och medarbetare i detaljplaneprojekt genom bland annat projektuppföljning och i system. På enheten arbetar utöver en avdelningsadministratör och en processadministratör även projektadministratörer, verksamhetsutvecklare, chefsstöd och en controller.

I ditt uppdrag som arkivassistent ingår att gå igenom handlingar tillhörande detaljplaneärenden som finns på en av kontorets största lagringsytor och arbeta med gallring och rensning av handlingarna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som studerar på en högskole- eller universitetsutbildning mot offentlig förvaltning eller liknande.

För oss är det en självklarhet att du är noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete strukturerat och organiserat. Som arkivassistent hos oss är det viktigt att du kan arbeta självständig och är effektivt och resultatinriktat.

Vi kommer tillämpa ett löpande urval under ansökningstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du veta mer om stadsutvecklingen i Göteborg? Besök stadsutveckling.goteborg.se

Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024