Arkivassistent till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arkivassistent till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

På enheten för kontroll och granskning arbetar 17 engagerade medarbetare. Förutom arkivfrågor ansvarar enheten för bostadsanpassningsbidrag, avgiftshandläggning, ersättningshandläggning samt sjuklönehandläggning. Vår arbetsmiljö präglas av hög kompetens, erfarenhet och professionella ambitioner. Samarbete är en viktig del av vår vardag. Under introduktionstiden får du som nyanställd hjälp och stöd av kollegor och din teamledare för att du ska bli trygg i din roll.

Enheten för kontroll- och granskning är en del av myndighetsutövningen inom vård- och omsorgsförvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som arkivassistent kommer du att arbeta såväl praktiskt som teoretiskt. Det praktiska arbetet innebär att vara den som sorterar och håller koll på att arkivets akter innehåller korrekta uppgifter, löpande och i samband med gallring. Teoretiskt handlar det om att ta fram vägledande dokument som rutiner och riktlinjer för hur arkiven ska vårdas. Arbetsuppgifterna innebär samverkan med flera parter inom förvaltningen. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter där du kommer vara ansvarig för telefoni inom förvaltningen, stöd till verksamheterna samt hantering av förekommande fakturor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning, arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som är relevant för tjänsten. Du har goda kunskaper inom offentlighet- och sekretess och kan hantera digitala verktyg i ditt dagliga arbete.

Vi ser att du är en person som är kreativ och kan se saker från nya infallsvinklar. Du har en god kommunikativ förmåga och kant förmedla information på ett sätt så att alla förstår. För att trivas i rollen har du lätt för att skapa relationer med andra och du kan anpassa dig på ett smidigt sätt utifrån situationen. Du har en god struktur i ditt arbete och kan motivera andra till att förstå vikten av ordning och reda i arkivet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Arkivarie

Arkivarie

1 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

24 augusti 2022