Arkivassistenter till Information och ärendehantering

Arkivassistenter till Information och ärendehantering

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen för funktionsstöd söker nu två stycken arkivassistenter för att arbeta med avställning av akter under ett tidsbegränsat projekt. Som arkivassistent ingår du i kansliet som är en del av stabens information- och ärendehantering. Arbetet sker under hög sekretess, utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer.

Arbetet innebär att söka upp akter i arkiven, gallra dessa utifrån dokumenthanteringsplan, packa akter och förbereda inför leverans till Regionarkivet. Arbetet kan stundvis vara fysiskt krävande då du förväntas kunna hantera tunga flyttlådor eller arkivboxar med handlingar och köra vagnar med handlingar.

I Förvaltningen för funktionsstöd arbetar vi utifrån Göteborgs Stads förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och har erfarenhet av arbete i offentlig sektor/alternativt högre utbildning inom området. Är du studerande går det bra att jobba deltid och kombinera arbete och studier.

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal som skrift och goda it-kunskaper.

Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kännedom om ärendehantering och processbaserad informationsredovisning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom funktionshinder eller liknande verksamhet. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom administration och/eller arkiv.

Som person är du noggrann, har ett gott ordningssinne och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt att förstå instruktioner samt en god förmåga att sätta dig in i komplexa uppgifter. Du har lätt för att kommunicera samt förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans i en arbetsgrupp.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Anställningsintervjuerna kommer eventuellt ske digitalt.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

19 november 2024

15 november 2024