OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn, elever och vuxenstuderande ska få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller fem grenar: regelbunden tillsyn, regelbunden kvalitetsgranskning, tematisk kvalitetsgranskning, tillsyn utifrån individärenden samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Arkivassistent/nyexaminerad jurist till Skolinspektionen i Stockholm
Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!
Arbetsuppgifter
På Skolinspektionen har vi ett stort antal ärenden som ska arkiveras. Vi söker nu dig som vill ta hand om Skolinspektionens avslutade ärenden för arkivering. Det innebär kortfattat att kontrollera akter, se till att handlingarna är korrekt diarieförda, avsluta ärenden i vårt diariesystem W3D3, ordna pappersakterna i arkivboxar samt leverera dem till arkivet. Detta är ett kort uppdrag som kommer att pågå under ca 3 månader, möjlighet till förlängning kan finnas.
Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom arkivvetenskap eller en juristexamen.
Dina egenskaper
Som arkivassistent behöver du ha en utpräglad ansvarskänsla för arbetsuppgifterna, ett noggrant, strukturerat arbetssätt och god dokumentationsförmåga. Du har en förmåga att snabbt förstå sammanhang i olika verksamheter och du har ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga och att du på ett lättillgängligt sätt kan uttrycka dig i tal och skrift. Dessutom behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad samt lojal vilket kräver att du agerar utifrån myndighetens policyers, riktlinjer och rutiner. Vi värdesätter hög flexibilitet utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst under ca 3 månader. Tillträde så fort som möjligt.
Ansökan
Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Sista ansökningsdag är den 10 oktober, 2021. Ansökan har dnr 2021:6162.
Frågor
Kontaktpersoner:
För upplysningar, kontakta arkivarie Renée Alvarsson, för frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Marjut Thelin, fackliga företrädare Anders Holmgren, Saco, Mattias Friström, OFR/S. Samtliga nås via växeln 08 586 080 00.
Inför rekryteringen har Skolinspektionen tagit ställning till rekryteringskanaler och
marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt från försäljare.