OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Jönköpings län söker en arkivföreståndare. Om myndigheten Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 640 personer.Av dem är cirka 470 poliser.Verksamheten bedrivs i huvudsak samlad inom en operativ avdelning med de tre verksamhetsgrenarna; brottförebyggande, brottsutredning och extern service.Geografiskt finns tre närpolisområden där samtliga verksamhetsgrenar är representerade: närpolisområde Jönköping, Höglandet och Värnamo.Organisatoriskt ligger rättsenheten under verksamhetsgrenen extern service.På rättsenheten tjänstgör jurister, vapenhandläggare, arkivföreståndare, assistenter, flygplatspoliser och utlänningshandläggare.Sammanlagt arbetar det för närvarande 26 medarbetare på enheten.Här handlägger vi bland annat vapen-, utlännings- och tillståndsärenden samt parkeringsanmärkningar.Vidare utförs myndighetens diarieföring samt arkivarbete inom enheten.Polismyndigheten är ett så kallat typarkiv med huvudarkiv i Jönköping och delarkiv på ytterligare orter i myndigheten. Arbetsuppgifter Som arkivföreståndare svarar du för arkivtjänsten i myndigheten, ser till att arkivbildning sker enligt gällande bestämmelser och håller dig underrättad om arkivbestämmelser.Du ska samordna arkivverksamheten inom myndigheten och svara för att arkivbildningsplan och arkivförteckning upprättas och följs.Du ska ge fortlöpande information till berörda vad som rör arkivverksamheten och se till att föreskrivna skrivmateriel och reproduktionsmetoder används vid framställning av handlingar.Ditt arbete innebär även att du ska vara kontaktman mot arkivmyndigheten (Landsarkivet i Vadstena).Utöver det ska du föredra arkivärenden och vid behov förstärka diariefunktionerna i Jönköping samt vara beredd att utföra ytterligare arbetsuppgifter som tillhör rättsenheten.Kvalifikationer Vi söker dig som har läst arkivvetenskap på högskola eller universitet, men det är inget krav.Du bör ha erfarenhet av statlig arkiv- och registreringsverksamhet samt vara väl insatt i statliga arkivbestämmelser och sekretesslagstiftning.I arbetet ingår besök vid övriga arbetsplatser i länet varför vi förutsätter att du har körkort B.Som person är du ansvarstagande, strukturerad, noggrann och självständig.Har du akademiska studier som är relevanta och erfarenhet från tidigare arbetsplatser är det meriterande.Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Upplysningar För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta Anki Sandgren, chef för Extern Service, tel.Facklig företrädare för ST är Anne-Catherine Brandt, tel. Övrigt Vi strävar efter ökad mångfald på vår arbetsplats och välkomnar därför särskilt sökande med annan etnisk bakgrund.Anställningen är en provanställning under sex månader med möjlighet till tillsvidareanställning.Du kommer att vara placerad på rättsenheten i Jönköping. Ansökan Om du är intresserad skickar du din intresseanmälan till Personalenheten, Polismyndigheten i Jönköpings län, Box 618, 551 18 Jönköping.Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, dina erfarenheter och kvalifikationer, varför du söker utlyst funktion och vad du själv kan tillföra verksamheten.Märk din ansökan med dnr (A-713-9041/06).
Kontaktpersoner på detta företaget
stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312
070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03
0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873