OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och noggrann arkivredogörare för en heltidsposition hos vår kund. Som arkivredogörare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiv hantering av företagets dokumentation och arkivering
OM TJÄNSTEN
På kontor arbetar idag ett omkring 50 personer. Du kommer att vara en nyckelperson i bolagsstödsteamet, som består av 4-5 dedikerade individer. Arbetstiden är måndag till fredag, med arbetstider från kl. 07.45 till 16.30. Kontoret är centralt beläget i Göteborg.
Arbetsuppgifter:
- Processutveckla arkivering för att säkerställa effektivitet och efterlevnad av gällande lagar och föreskrifter.
- Ordna, inventera och förteckna arkiv för att säkerställa en strukturerad och lättillgänglig dokumentation.
- Ta fram och revidera bolagets gallringsbeslut samt verkställa beslutad gallring kontinuerligt.
- Förbereda och ansvara för det praktiska vid leverans av handlingar till regionarkivet.
- Insortering och inskanning av hyreskontrakt och relevanta underlag.
- Utföra övriga administrativa arbetsuppgifter såsom bolagsstöd, agera förvaltningsassistent samt handläggare i olika typer av frågor inom området.
VI SÖKER DIG SOM
- Innehar B-körkort.
- Obehindrade kunskaper i svenska både i tal och skrift då det krävs i dagliga arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av arbete med arkivering och dokumenthantering från en offentlig verksamhet.
- God förståelse för gällande lagar och regler inom området.
- Noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med kollegor.
- Erfarenhet av att arbeta med digitala arkiveringssystem är meriterande.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231