Arrendehandläggare

Arrendehandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa dagens och morgondagens utemiljöer i Göteborg? Park- och naturförvaltningen är en viktig part i stadsutvecklingen. Vi förvaltar och utvecklar stadens parker, lekplatser, naturområden, sjöar och vattendrag. På uppdrag av andra förvaltningar utför vi även barmarksrenhållning, grönskötsel, vinterväghållning, underhåll och nybyggnation av markanläggningar samt arbetsmarknadsuppdrag. I vårt arbete strävar vi efter att vara effektiva, kompetenta, engagerade och nyfikna för att skapa en skön storstad med en grön själ, där alla kan hitta sin plats.

ARBETSUPPGIFTER
Som arrendehandläggare på Stadsmiljöförvaltningen kommer du att ha ett varierat uppdrag med många bollar i luften. På enheten Upplåtelser och Avtal kommer du att genomföra lämplighetsbedömningar vid avtalsförfrågningar, förhandla avtalsvillkor och upprätta olika former av nyttjanderättsavtal. Utöver detta kommer du också att fungera som en rådgivande och utredande funktion i frågor som berör samhällsbyggnad, fastighetsrätt samt avtalsskrivande.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta kollegor där du kommer arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Arbetet innebär mycket kontakter med allmänheten, andra förvaltningar, bolag samt olika myndigheter vilket innebär att du behöver ha en god servicekänsla och vara lösningsorienterad. För att lyckas i rollen som arrendehandläggare behöver du också ha god förmåga i att strukturera ditt arbete, tålamod, lyhördhet och uttrycka dig väl i tal och skrift.
Göteborgs kommun genomgår just nu en omorganisation och ett aktivt utvecklingsarbete pågår i samband med detta. Det är därför viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya sammanhang på ett pragmatisk och flexibelt sätt samt stötta upp i den juridiska kompetens du besitter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har läst lantmäteriprogrammet eller likvärdig utbildning inom fastighetsrätt. Arbetsuppgifterna kräver kunskap inom fastighetsrätt, särskilt jordabalken, och erfarenhet av praktisk avtalshantering. Vi värdesätter erfarenhet av förhandlingar och arbete med fastighetsfrågor samt erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.
De interna och externa kontakterna kräver servicekänsla, samarbetsförmåga och att du är noggrann. Din arbetslivserfarenhet och utbildning har gett dig en stabil grund att stå på samt en praktisk erfarenhet. Som person gillar du att arbeta självständigt och själv initiera samt driva ditt arbete men ser också vikten av att tillsammans med andra komma fram till en lösning. Du är positiv, kommunikativ och relationsskapande samt innehar en hög professionell integritet.
Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du bör vara van vid att använda geografiska informationssystem som ett arbetsverktyg.
Erfarenhet är en merit. Körkort B är ett krav.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024