Arriva söker chef för Hållplats & Information

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Arriva Service AB expanderar för att öka stabilitet och kvalitén på sin leverans. Din roll kommer därför att vara en central del av organisationen där du på ledande nivå arbetar med att säkerställa hela, rena och säkra hållplatser. I rollen kommer du att rapportera till Servicechefen som blir din närmaste chef.

Arriva Service AB är en del av Arriva Sverige AB:s teknikdivision vars huvuduppgift är åtagande mot station, hållplats och tvätthallar. Ditt ansvar som chef för Hållplats och Information är att ansvara för att skötsel och underhåll genomförs enligt rutiner, processer och regler. Du agerar föredöme för en stark uppföljning för att säkerställa ständiga förbättringar och du kommer att ha dagliga uppstarts möten med personalen för att säkerställa att informationen når ut till alla berörda!

Arriva Service intressenter – så som trafikhuvudmän, kommuner och Arriva Sverige AB:s ledning – värderar högt noggrann uppföljning med hög detaljrikedom för att säkerställa korrekt genomförda uppdrag och främja ständiga förbättringar och ha en god kommunikationsförmåga mot våra kunder och medarbetare!

Vi söker en person som är strukturerad och har en god kommunikationsförmåga!

Huvuduppgifter:


• Säkerställa hela, rena och säkra hållplatser och korrekt hållplatsinformation inom Arrivas ansvarsområde
• Ansvara för att skötsel och underhåll genomförs enligt rutiner, processer, regler och att kontinuerligt följa upp detta arbete
• Följa upp och arbeta med personalen inom avdelningen genom att agera kontaktperson internt och externt.
• Van att jobba med förbättringar och uppföljning av KPI: er
• Att hålla i uppstarts möten för att få ut den dagliga informationen till berörda!

Typiska arbetsuppgifter:


• Ansvara för att driftområdet hållplats och information. Planera, leda och kontrollera arbetet
• Vara ansvarig person vid pågående arbeten
• Säkerställa bemanning och fördelning av personal även vid plötsliga produktionsförändringar som vid frånvaro och händelse som påverkar det dagliga arbetet!
• Genomföra och dokumentera kvalitetsmätningar på utfört arbete enligt satta rutiner och vid var tid gällande kontrollfrekvens
• Säkerställa rapportering och kontinuerligt rapportera data och avvikelser till Servicechef
• Säkerställa att utrustning hålls i gott skick och används enligt instruktioner samt att tillhörande säkerhetsutrustning finns tillgänglig och används.

Du kommer att vara placerad i Ulvsunda (Bromma). Tjänsten är på heltid. Du kommer att direktrapportera till vår Servicechef, dvs. vår chef som övergripande ansvarig för samtlig verksamhet inom Arriva Service. 

Vem är du?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom management och tycker om utmaningar!
Du har cirka 3-5 års erfarenhet i likvärdig roll. Du har också mycket god vana i att arbeta i olika system samt mycket goda kunskaper i O365. För tjänsten krävs B-körkort. Du talar och skriver svenska flytande. 

Är du intresserad?

Sök redan nu! Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor kring tjänsten kan du kontakta Servicechef Anders Harila via anders.harila@arriva.se 

Vi tar endast emot ansökningar via vår rekryteringssystem. Ansökningar som skickas på annat sätt än via vårt rekryteringssytem kommer tyvärr inte att kunna beaktas eller besvaras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Regionchef till Forenade Service i Danderyd

18 november 2024

30 oktober 2024

Driftledare

Driftledare

24 oktober 2024

Lokalvårdschef till Höörs Fastigheter

Lokalvårdschef till Höörs Fastigheter

21 oktober 2024