OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.
Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!
Arbetsuppgifter
Som lageradministratör har du en viktig funktion genom att du servar våra bussmekaniker med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger.Du arbetar med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer. Du skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i datasystemetFact. Du kommer också ha en tät kontakt med inköparna på Huvudkontoret i Damark och vår tekniskaavdelning i Sverige.
Godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor är andra dagligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare ingår kontering av fakturor, ansvar för administration av felrapporter, upprättande av serviceprotokoll, hantering av följesedlar, skaderapporter etc.
Din bakgrund
Du bör ha erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.
Eftersom materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning.
Du har daglig telefonkontakt med leverantörer samt med vår trafikledning varför du bör vara serviceinriktad och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper i Office paketet.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2015-09-07. Har du frågor kontakta Imad kadra på 072-180 41 15
Välkommen med din ansökan!
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.