Arriva söker Enhetschef till Pågatågen

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren chef som trivs med att arbeta i händelsernas centrum? Då kan möjligheten som enhetschef på Pågatågen vara precis rätt jobb för dig. Du blir del av ett stabilt, förbättringsinriktat och värderingsstyrt företag som bidrar till att fler reser kollektivt. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Vad kan vi erbjuda dig?
För många tusen skåningars vardag är Pågatågen en självklar del. Sedan 2007 har Arriva på uppdrag av Skånetrafiken framgångsrikt drivit Pågatågstrafiken och har fått förlängt förtroendet att driva verksamheten. Pågatågen trafikerar 70 stationer i Skåne och ytterligare ett tiotal till i Blekinge, Småland och Halland. Vi har i dagsläget ca 600 medarbetare fördelade på våra stationeringsorter i Malmö, Helsingborg, Hässleholm, Ystad och Trelleborg. På Arriva jobbar vi enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Som chef hos oss får du möjlighet att ta del av ett ledarskapsprogram och därigenom vidareutveckla ditt sätt att leda dina medarbetare. Du blir en del av enhetschefsgruppen och vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i utveckling tillsammans med många kunniga och kollegor. Vi uppmuntrar initiativ i vardagen där du bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.

Vem är du?
Som enhetschef på Arriva ansvarar du för alla personalfrågor gällande din personal. Till din hjälp har du Personalplaneringen, Utbildning & Säkerhet, , en It ansvarig samt HR. I denna roll är det bra om du har kännedom om tåg och kollektivtrafik, men det är inte ett krav. Kontakt med personalen är ditt främsta uppdrag, men även administration och uppföljning är grunden för ett framgångsrikt ledarskap i rollen.

Vi söker dig som är en erfaren chef som har en vana att ansvara för och leda medarbetare. Som chef har du ett individanpassat, lyhört och coachande ledarskap. Då vi arbetar i många olika typer av system söker vi dig med en god systemvana.

Som Enhetschef har du personalansvar för Lokförarna i Malmö och Trelleborg. I detta ligger att rekrytera Lokförare, utveckla och tillse att de har rätt utbildning för säkerhetstjänst, samt löpande uppföljning, utveckling inom deras tjänst samt ibland avslut.

Vi tror att du har jobbat några år och skaffat dig erfarenhet av personalarbete, du är lösningsfokuserad och positiv. Här har vi många bollar i luften, samtidigt måste vi kunna fokusera om snabbt. Det är viktigt att förstå komplexiteten i tågverksamhet.

Du har kunskap inom arbetsmiljö och har arbetat med rehabiliteringsärenden.  

Du är en strukturerad administratör som gillar människor och har empatisk förmåga. Vidare är du lyssnande och modig och hanterar motgångar såväl som medgångar utan att ge upp. Samarbete med dina kollegor på andra depåer gillar du men du är också självgående.


Ansökningsprocess
Vår urvalsprocess sker löpande och vi ser gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2020-03-22 .

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Norinder, emma.norinder@arriva.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Transport Development Manager till Wibax Group

Transport Development Manager till Wibax Group

19 november 2024

SSAB - Chef Transport Dagtid

SSAB - Chef Transport Dagtid

30 oktober 2024

Shift Manager Night

Shift Manager Night

18 oktober 2024